Μενού

Φόρμα Σύνδεσης



Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;

Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;
 
Αρχική σελίδα
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

 

«Μη φοβείσθε• διότι ιδού, ευαγγελίζομαι εις εσάς χαράν μεγάλην, ήτις θέλει είσθαι εις πάντα τον λαόν, διότι σήμερον εγεννήθη εις εσάς εν πόλει Δαβίδ σωτήρ, όστις είναι Χριστός Κύριος» (Λουκάς,β΄:10,11)

Τα Χριστούγεννα, όπως γνωρίζουμε γιορτάζονται στις 25 Δεκεμβρίου σε όλο το χριστιανικό κόσμο. Εορτάζεται  η γέννηση του Ιησού Χριστού, ένα γεγονός  σταθμός στην ιστορία της ανθρωπότητας που δικαιολογημένα αποτέλεσε την αφετηρία της χρονολόγησης σε πολλά κράτη.
Η ημέρα της έλευσης του Ιησού Χριστού ήταν προφητευμένη στην Παλαιά Διαθήκη σε πολλά σημεία και ο λόγος του Θεού εκπληρώθηκε όταν ήρθε ‘το πλήρωμα του χρόνου’. Ο Ιησούς Χριστός αν και γεννήθηκε στην Βηθλεέμ του Ισραήλ, στην πόλη Δαβίδ όπως ονομαζόταν, δεν ήρθε στο κόσμο μόνο για τους Ισραηλίτες αλλά  για όλους τους ανθρώπους, όλων των αιώνων και όλων των εποχών. Αυτό σημαίνει ότι το σωτήριο έργο Του αφορά και μας που ζούμε σήμερα, έτσι ώστε όσοι πιστέψουμε σ’ Αυτόν και Τον επικαλεστούμε, να σωθούμε. Ο Υιός του Θεού Ιησούς Χριστός, απέδειξε με έργα την αγάπη του Θεού στους καταδυναστευομένους από τον διάβολο ανθρώπους, διότι εν μορφή Θεού υπάρχων, δεν ενόμισεν αρπαγήν το να ήναι ίσα με τον Θεόν,  αλλ' εαυτόν εκένωσε λαβών δούλου μορφήν, γενόμενος όμοιος με τους ανθρώπους, και ευρεθείς κατά το σχήμα ως άνθρωπος, εταπείνωσεν εαυτόν γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δε σταυρού.  Διά τούτο και ο Θεός υπερύψωσεν αυτόν και εχάρισεν εις αυτόν όνομα το υπέρ παν όνομα, διά να κλίνη εις το όνομα του Ιησού παν γόνυ επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων, και πάσα γλώσσα να ομολογήση ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Κύριος εις δόξαν Θεού Πατρός (Φιλιππησίους, β΄: 6-11).

Συνεπώς για  να έρθει ο Κύριος στη Γη, έλαβε ανθρώπινη μορφή γεγονός που αποτελεί το μεγάλο μυστήριο της ευσεβείας (Α΄ Τιμόθεον, γ΄:16). Βέβαια για να γίνει αυτό έπρεπε να βρεθεί η ευλογημένη μεταξύ των γυναικών Μαριάμ, η οποία πίστεψε στον ευαγγελισμό του αγγέλου Γαβριήλ και δέχθηκε να συλλάβει τον Κύριο Ιησού δια Πνεύματος Αγίου, ενώ ήταν παρθένος και αρραβωνιασμένη με τον Ιωσήφ. Επίσης αυτό το θαυμαστό γεγονός της ενανθρώπισης του Κυρίου απαιτούσε εκ μέρους της Μαριάμ, εκτός από τη πίστη και απόφαση θανάτου, μιας και όταν θα φαινότανε η εγκυμοσύνη της θα κατηγορούταν  για μοιχεία, πράξη που σύμφωνα με τον ισχύοντα τότε Μωσαϊκό νόμο τιμωρούταν με θάνατο. Γι’ αυτό δικαιολογημένα, όπως άλλωστε και η ίδια προφητεύει, την μακαρίζουν όλες οι γενεές των χριστιανών (Λουκάς, α΄: 48). Έτσι μέσω της Μαριάμ, ‘ο Λόγος έγεινε σαρξ και κατώκησε μεταξύ ημών, και είδομεν την δόξαν αυτού, δόξαν ως μονογενούς παρά του Πατρός, πλήρης χάριτος και αληθείας’ και επί πλέον ‘Όσοι δε εδέχθησαν αυτόν, εις αυτούς έδωκεν εξουσίαν να γείνωσι τέκνα Θεού, εις τους πιστεύοντας εις το όνομα αυτού• οίτινες ουχί εξ αιμάτων ουδέ εκ θελήματος σαρκός ουδέ εκ θελήματος ανδρός, αλλ' εκ Θεού εγεννήθησαν.’ (Ιωάννης, α΄:14,12)
Γι’ αυτό καλό είναι η εορτή των Χριστουγέννων να είναι αιτία ο καθένας, αν δεν το έχει κάνει μέχρι σήμερα, να αναζητήσει τον Ιησού Χριστό, να ανοίξει το λόγο του Θεού και να προσευχηθεί στον Ιησού Χριστό ζητώντας να του φανερωθεί στη ζωή του. Ο Κύριος θα φανερωθεί σε αυτόν που Τον ζητάει γιατί ο ίδιος έχει υποσχεθεί: ‘Αιτείτε, και θέλει σας δοθή∙ ζητείτε, και θέλετε ευρεί∙ κρούετε, και θέλει σας ανοιχθή∙ διότι πας  αιτών λαμβάνει, και ο ζητών ευρίσκει, και εις τον κρούοντα θέλει ανοιχθεί’ και ‘τον ερχόμενον προς εμέ δεν θέλω εκβάλει έξω’ (Ματθαίος,ζ΄:7-8),(Ιωάννης, ς΄:37).

Ο Ιησούς Χριστός θέλει να κάνει μια νέα αρχή με αυτόν που θα Τον ζητήσει, θέλει να τον ελευθερώσει από την αμαρτία και να τον βάλει στη στενή και τεθλιμμένη οδό που οδηγεί στη βασιλεία των ουρανών, παρέα μαζί Του, έτσι ώστε να τον βοηθάει σε κάθε θλίψη και δοκιμασία που θα περνάει.     Ο Πατέρας Θεός θέλει να μας μάθει το δύσκολο μάθημα της ταπείνωσης διότι  κατ’ επανάληψη αναφέρει στο γραμμένο λόγο Του ότι ‘αντιτάσσεται εις τους υπερηφάνους, εις δε τους ταπεινούς δίδει χάριν’. Για το λόγο αυτό ‘επέβλεψεν επί την ταπείνωσιν της δούλης αυτού’ Μαριάμ και επέτρεψε να βγει το διάταγμα του Καίσαρα Αυγούστου για την απογραφή ενώ αυτή ήταν σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, να μετακινηθεί με τα μέσα της εποχής σε μια απόσταση 110 χιλιομέτρων περίπου και το κυριότερο να μη βρεθεί τόπος για κατάλυμα και να αναγκαστεί να γεννήσει τον Υιό του Θεού μέσα σε ένα στάβλο. Όμως μέσα σ’ αυτές τις δοκιμασίες, ο Θεός οδηγούσε και ενίσχυε πνευματικά τον Ιωσήφ και την Μαριάμ, με ενύπνια, με τις μαρτυρίες των ποιμένων, του Συμεών, της Άννας και των σοφών  μάγων, αλλά και υλικά με τα δώρα των μάγων. Έτσι μπόρεσαν να ξεφύγουν από τον διωγμό του Ηρώδη και να αντιμετωπίσουν τις βιοτικές τους ανάγκες κατά τη παραμονή τους στην Αίγυπτο και κατά την επιστροφή τους στη Ναζαρέτ. 

Ομοίως ο Πατέρας Θεός επιτρέπει δοκιμασίες και εκπαιδεύει όλα τα πιστά του παιδιά, αλλά ταυτόχρονα φροντίζει για τις μέριμνες και τα προβλήματά τους. Ο λόγος του Θεού μας αναφέρει σχετικά: «Μη μεριμνήσητε λοιπόν, λέγοντες, τι να φάγωμεν, ή τι να πίωμεν, ή τι να ενδυθώμεν; Διότι πάντα ταύτα ζητούσιν οι εθνικοί∙ επειδή εξεύρει ο Πατήρ σας ο ουράνιος ότι έχετε χρείαν πάντων τούτων. Αλλά ζητείτε πρώτον την βασιλείαν του Θεού, και την δικαιοσύνην αυτού∙ και ταύτα πάντα θέλουσι σας προστεθή» (Ματθαίος,ς΄:31-34), «Ταπεινώθητε λοιπόν υπό την κραταιάν χείρα του Θεού, διά να σας υψώση εν καιρώ∙ και πάσαν την μέριμναν υμών ρίψατε επ’ αυτόν, διότι αυτός φροντίζει περί υμών» (Α΄ Πέτρου,ε΄:6-7).

Όλη η επίγεια ζωή του Κυρίου Ιησού ήταν γεμάτη παραδείγματα ταπείνωσης, υπηρεσίας, ιεράρχησης αναγκών και υπακοής στον Πατέρα, με αποκορύφωμα τη σταυρική θυσία και ανάσταση Του, μέσω των οποίων κάθε άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να γίνει παιδί Θεού και συγκληρονόμος Ιησού Χριστού. Γι’ αυτό είναι καλό για μας τα λόγια Του να τα κρατάμε καλά μέσα στη καρδιά μας, όπως η μητέρα Του Μαριάμ (Λουκάς, β΄:19).

Συνοψίζοντας αναφέρουμε ότι το διαρκές μήνυμα των Χριστουγέννων  είναι η γέννηση του Χριστού δια της πίστεως μέσα στη πνευματική καρδιά κάθε ανθρώπου. Ο Κύριος που γεννήθηκε μέσα σε στάβλο με ακαθαρσίες ζώων, μπορεί να γεννηθεί μέσα σε κάθε άνθρωπο που μετανοεί, όσο αμαρτωλός και αν  είναι. Ας μην αφήνουμε το χρόνο να περνάει και αυτή η γιορτή των Χριστουγέννων να μην είναι τυπική και μόνο για ξεκούραση, αλλά να είναι ουσιαστική για την σωτηρία της ψυχής μας. Να γνωρίσουμε τον Ιησού Χριστό σαν προσωπικό σωτήρα και απελευθερωτή μας από πάθη και κακές επιθυμίες, αποκτώντας συγχρόνως προσωπική μαρτυρία ότι είναι ζωντανός και αληθινός.  Ας  ζητήσουμε λοιπόν, όσοι δεν το κάναμε μέχρι σήμερα, τον Ιησού Χριστό ώστε να ζήσουμε προσωπικά Χριστούγεννα στην ζωή μας. Αλλά και όσοι έχουμε την  εμπειρία των ‘προσωπικών Χριστουγέννων’, ας αξιολογήσουμε σωστά την αγάπη Του και τα λόγια Του, ώστε να ‘μορφωθεί’ μέσα μας, για να μπορέσουμε να υπομείνουμε έως τέλους. Αμήν!

 

 

«Διότι καθώς έχομεν εν ενί σώματι μέλη πολλά, πάντα δε τα μέλη δεν έχουσι το αυτό έργον, ούτω και ημείς οι πολλοί εν σώμα είμεθα εν Χριστώ, ο δε καθείς μέλη αλλήλων» (Ρωμαίους, ιβ΄:4,5).

Η εκκλησία του Χριστού, στη Καινή Διαθήκη αναφέρεται σαν σώμα Χριστού, νύμφη του Χριστού, οίκος του Θεού και στύλος και εδραίωμα της αληθείας. Αναφέρουμε σχετικά εδάφια:

«αυτός είναι η κεφαλή του σώματος, της εκκλησίας• όστις είναι αρχή, πρωτότοκος εκ των νεκρών, διά να γείνη αυτός πρωτεύων εις τα πάντα» (Κολλοσαείς,α΄:18),

«Και το Πνεύμα και η νύμφη λέγουσιν• Ελθέ» (Αποκάλυψη,κβ΄:17),

«Ταύτα σοι γράφω, ελπίζων να έρθω προς σε ταχύτερον∙ αλλ’ εάν βραδύνω, δια να εξεύρης πως πρέπει να πολιτεύησαι εν τω οίκω του Θεού, όστις είναι η εκκλησία του Θεού του ζώντος, ο στύλος και το εδραίωμα της αληθείας» (Α΄ Τιμόθεον, γ΄:14-15).
Σ’ αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με την εσωτερική λειτουργία της εκκλησίας σαν σώμα Χριστού. Όπως γνωρίζουμε  εκκλησία είναι το σύνολο των πιστών και όχι τα κτήρια, τα αφιερώματα και τα έργα τέχνης. Βέβαια ο Ιησούς Χριστός θυσιάστηκε για όλο τον κόσμο, αλλά μόνο όσους πιστεύουν σ’ Αυτόν, ο Πατέρας Θεός τους ‘γεννάει άνωθεν’ και τους κάνει μέλη της εκκλησίας του Υιού Του. 
Ο Θεός, σαν καλός Πατέρας, φροντίζει για τη πνευματική αύξηση των παιδιών Του, γι’ αυτό μέσα σε κάθε εκκλησία Του, δίνει διακονίες δια του Ιησού Χριστού:
«Και αυτός έδωκεν άλλους μεν αποστόλους, άλλους δε προφήτας, άλλους δε ευαγγελιστάς, άλλους δε ποιμένας και διδασκάλους, προς την τελειοποίησιν των αγίων, δια το έργον της διακονίας, δια την οικοδομήν του σώματος  του Χριστού∙ εωσού καταντήσομεν πάντες εις την ενότητα της πίστεως, και της επιγνώσεως του Υιού του Θεού, εις άνδρα τέλειον, εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος του Χριστού» (Εφεσίους,δ΄:11-13).

Αυτές οι διακονίες φανερώνουν τη παρουσία του Θεού μέσα στην εκκλησία, με την προϋπόθεση ότι αυτοί που τις έχουν, να ενεργούν και να διοικούν σύμφωνα με το θέλημα Του. Γι’ αυτό ο απόστολος Παύλος, προτρέπει τους επισκόπους της Εφέσου λέγοντας: «Προσέχετε λοιπόν εις εαυτούς, και εις όλον το ποίμνιον, εις το οποίον το Πνεύμα το Άγιον σας έθεσεν επισκόπους, δια να ποιμαίνητε την εκκλησίαν του Θεού, την οποίαν απέκτησε δια του ιδίου αυτού αίματος» (Πράξεις,κ΄:28). Βέβαια όλοι οι πιστοί, έχουμε μερίδιο ευθύνης μέσα στην εκκλησία, διότι είμαστε μέλη αλλήλων και μέλη του σώματος του Χριστού, που είναι η εκκλησία. Δεν πρέπει να αισθανόμαστε ότι η ύπαρξή μας μέσα στην εκκλησία είναι τυχαία. Ο καθένας πιστός έχει κάποιο ρόλο και έργο στη λειτουργία της εκκλησίας. Μέσα στην εκκλησία γίνεται η προσωπική οικοδομή και η οικοδομή όλων των αδελφών δια των χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος: «Ο λαλών γλώσσαν αγνώριστον, εαυτόν οικοδομεί∙ ο δε προφητεύων, την εκκλησίαν οικοδομεί» (Α΄ Κορινθίους,ιδ΄:4).

Στη πρώτη αποστολική εκκλησία οι πιστοί που ονομαζόταν μαθητές ήταν όλοι μαζί ‘και ενέμενον εν τη διδαχή των αποστόλων, και εν τη κοινωνία, και εν τη κλάσει του άρτου και εν ταις προσευχαίς' (Πράξεις,β΄:42). Συνεπώς κοινό έργο όλων των μελών της εκκλησίας του Κυρίου, είναι να διδάσκονται από τους αποστόλους που έχει θέσει ο Κύριος, να συναναστρέφονται μεταξύ τους και να συμμετέχουν στη Θεία Κοινωνία και στις προσευχές.
Μέσα στην εκκλησία, φανερώνεται ο Τριαδικός Θεός με τα χαρίσματα, τις διακονίες και τα ενεργήματα, σύμφωνα με το γραμμένο:
«Είναι δε διαιρέσεις χαρισμάτων, το Πνεύμα όμως το αυτό∙ είναι και διαιρέσεις διακονιών, ο Κύριος όμως ο αυτός∙ είναι και διαιρέσεις ενεργημάτων, ο Θεός όμως είναι ο αυτός, ο ενεργών τα πάντα εν πάσι» (Α΄ Κορινθίους,ιβ΄:4-6 και 7-30). 
Με λίγα λόγια, μέσα στην εκκλησία ο Θεός θέλει να έχει ενεργό ρόλο για την πνευματική οικοδομή των πιστών και όλες οι ενέργειές Του αποβλέπουν  στο να κάνει την εκκλησία, ένδοξη, αγία και άμωμο,
‘μη έχουσαν κηλίδα ή ρυτίδα ή τι των τοιούτων’ (Εφεσίους, ε΄:27). 
Ο Θεός ενεργεί με τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, με τις διακονίες του Κυρίου Ιησού και με ενέργειες θαυμάτων, χρησιμοποιώντας πιστούς ανθρώπους αφιερωμένους σ’ Αυτόν. Η αφιέρωσή μας σαν παιδιά Θεού, ξεκινάει από τα γόνατα, δηλαδή από το πόσο προσευχόμαστε και δίνουμε από τον ελεύθερο χρόνο μας στον Θεό και από το πόσο αγαπάμε την εκκλησία του Θεού, δηλαδή τα εν Χριστώ αδέλφια μας και νοιαζόμαστε να έχουμε κοινωνία με αυτά. Αυτές τις υποχρεώσεις μας, καλό είναι να μη τις αισθανόμαστε ως καταπιεστικό νόμο μέσα μας αλλά με αγάπη να κινούμαστε προς αυτή τη κατεύθυνση. Όταν ο καθένας προσωπικά επιδιώκει την παρουσία του Θεού μέσα του, τότε ο Θεός θα επεμβαίνει  στον χαρακτήρα του και θα τον αλλάζει μορφώνοντας τον χαρακτήρα του Ιησού μέσα του. Όσο περισσότερο νοιαζόμαστε για την παρουσία του Θεού στη ζωή μας  και για την πρόοδο της  εκκλησίας Του, τόσο περισσότερη ευλογία θα λάβουμε από τον Κύριο, γιατί με αυτό τον τρόπο βάζουμε σε πρώτη προτεραιότητα το θέλημα του Θεού. 
Μέσα στην εκκλησία, εκτός από την ώρα της προσευχής και της ακροάσεως του λόγου του Θεού, καλό είναι να επιδιώκουμε και την ώρα της κοινωνίας μετ’ αλλήλων ώστε να μαθαίνουμε τις ανάγκες των αδελφών και τις δοκιμασίες που περνάνε. Στην προσευχή μας οφείλουμε να έχουμε, εκτός από τα δικά μας και τα αιτήματα των αδελφών μας. Να φερόμαστε με πραότητα και με αγάπη σε όλα μας τα αδέλφια και όλα τους τα λάθη να τα φέρνουμε στην προσευχή έχοντας υπόψη την προτροπή του λόγου
‘μη πράττοντες μηδέν εξ αντιζηλίας ή κενοδοξίας, αλλ' εν ταπεινοφροσύνη θεωρούντες αλλήλους υπερέχοντας εαυτών. Μη αποβλέπετε έκαστος τα εαυτού, αλλ' έκαστος και τα των άλλων’ (Φιλιππησίους, β΄:3,4). Να συγχωρούμε στην προσευχή μας όποιον αδελφό ή αδελφή ή οποιονδήποτε άνθρωπο έφταιξε σε μας, διότι αν δεν συγχωρούμε τους άλλους ούτε ο Θεός θα συγχωρήσει τα δικά  μας  αμαρτήματα (Μάρκος,ια΄:25-26). 
Όλοι μπορούμε να έχουμε ενεργό ρόλο μέσα στην εκκλησία του Θεού και όλα ξεκινάνε από την ενότητα που έχουμε με τον Κύριο. Όταν επιζητάμε την ενότητα με τον Κύριο με την  εν Πνεύματι Αγίω
προσευχή και  μελέτη του λόγου Του, τότε θα έχουμε περισσότερη ενότητα με τα αδέλφια στην εκκλησία που μας έχει θέσει ο Κύριος. Ο Κύριος θέλει να είμαστε ενωμένοι μαζί Του διότι μόνο τότε θα είμαστε ενωμένοι ο ένας με τον άλλον και θα έχουμε περισσότερο πνευματικό  καρπό στη ζωή μας (Ιωάννης,ιε΄:5,ιζ΄:21).

Συνοψίζοντας λέμε ότι όλα ξεκινάνε από τη πίστη και τη θέλησή μας. Για να έχουμε ίδια θέληση και ίδιο εν Κυρίω φρόνημα, όλοι θα  ζητήσουμε από τον Κύριο, ο οποίος θα ενεργήσει και θα αποκαλύψει, ‘διότι ο Θεός είναι ο ενεργών εν υμίν και το θέλειν και το ενεργείν, κατά την ευδοκίαν αυτού’..και ‘εάν φρονήτε τι άλλως πως, και τούτο θέλει αποκαλύψει εις εσάς ο Θεός’ (Φιλιππησίους, β΄:13, γ΄:15)). Όσο ζητάμε ο Κύριος θα μας δίνει νόηση και δύναμη να εννοούμε και να εφαρμόζουμε το θέλημά Του, ώστε ‘να αυξήσωμεν εις αυτόν κατά πάντα, όστις είναι η κεφαλή, εξ ου παν το σώμα συναρμολογούμενον και συνδεόμενον διά πάσης συναφείας των συνεργούντων μελών, κατά την ανάλογον ενέργειαν ενός εκάστου μέρους κάμνει την αύξησιν του σώματος προς οικοδομήν εαυτού εν αγάπη’ (Εφεσίους, δ΄:15,16). Αν συμβεί αυτό στη ζωή μας, τότε είναι σίγουρο ότι θα ακούσουμε τον Κύριο όταν θα επιστρέψει, να λέει στον καθένα μας: ‘Εύγε, δούλε αγαθέ και πιστέ• εις τα ολίγα εστάθης πιστός, επί πολλών θέλω σε καταστήσει• είσελθε εις την χαράν του κυρίου σου' (Ματθαίος,κε΄:21,23). Αμήν!

 
Περισσότερα Άρθρα...

Όσοι δε εδέχθησαν αυτόν, εις αυτούς έδωκεν εξουσίαν να γείνωσι τέκνα Θεού, εις τους πιστεύοντας εις το όνομα αυτού· οίτινες ουχί εξ αιμάτων ουδέ εκ θελήματος σαρκός ουδέ εκ θελήματος ανδρός, αλλ' εκ Θεού εγεννήθησαν. (Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον α' 12)

Χριστιανισμός Live

Δημοσκόπηση

Τί πιστεύετε ότι ήταν ο Ιησούς Χριστός;
 
mod_vvisit_counterΣήμερα805
mod_vvisit_counterΕχτές3577
mod_vvisit_counterΑυτή την βδομάδα23609
mod_vvisit_counterΤην προηγούμενη εβδομάδα16951
mod_vvisit_counterΑυτό τον μήνα75359
mod_vvisit_counterΤον προηγούμενο μήνα84277
mod_vvisit_counterΟλές τις ημέρες3318244

We have: 38 guests online
Η IP: 18.117.183.150
Mozilla 5.0, 
Σήμερα : Απρ 26, 2024