Μενού

Φόρμα Σύνδεσης



Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;

Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;
 
Αρχική σελίδα Ευχόμαστε το νέο έτος να περπατάμε με σοφία Θεού.
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

 

«Προσέχετε λοιπόν πώς να περιπατήτε ακριβώς∙ μη ως άσοφοι, αλλ’ ως σοφοί, εξαγοραζόμενοι τον καιρόν, διότι αι ημέραι είναι πονηραί» (Εφεσ., ε΄:15-16).

Το νέο έτος ήρθε και όλοι οι άνθρωποι ανταλλάσσουν ευχές με τα  αγαπημένα και τα γνωστά τους πρόσωπα. Επιπλέον τον νέο χρόνο κάποιοι τον υποδέχονται σε πλατείες, όπου συνήθως ρίχνονται φωτοβολίδες και βεγγαλικά, άλλοι στα κέντρα διασκέδασης, άλλοι παίζοντας τυχερά παιχνίδια, άλλοι στα σπίτια τους παρακολουθώντας σχετικά τηλεοπτικά προγράμματα, αλλά και άλλοι στα κρεβάτια του πόνου στα σπίτια τους ή στα νοσοκομεία, άλλοι σε ιδρύματα όπως γηροκομεία και ορφανοτροφεία και κάποιοι άλλοι, δυστυχώς λίγοι, σε εκκλησίες προσευχόμενοι.

Αυτοί  οι λίγοι είναι κατά κανόνα αναγεννημένοι χριστιανοί που θέλουν  να υποδέχονται το νέο έτος προσευχόμενοι, γιατί θέλουν το νέο έτος να το αρχίσουν και να το τελειώσουν έχοντας συνεχώς κοινωνία με τον Πατέρα Θεό, με τον Κύριο Ιησού Χριστό και με το Άγιο Πνεύμα. Βέβαια για να επιτυγχάνεται αυτός ο στόχος, κάθε αναγεννημένος χριστιανός που θέλει να κάνει το θέλημα του Θεού, θα πρέπει στην καθημερινή του επικοινωνία με τον Τριαδικό Θεό μέσω της προσευχής, να έχει μόνιμο αίτημα, τα λόγια του και τα έργα του να τα  χαρακτηρίζει η σοφία που δίνει ο Θεός, γεγονός που θα τον κάνει να ξεχωρίζει από τους άλλους, όχι για την δική του ικανότητα, αλλά γιατί αυτός ο τρόπος της ζωής του, θα αποτελεί φως που θα φανερώνει τον Ιησού Χριστό στους συνανθρώπους του.

Αυτή η σοφία που δίνει ο Θεός, ή αλλιώς η ‘άνωθεν σοφία’, έχει κάποια χαρακτηριστικά γνωρίσματα. Ο λόγος του Θεού μας αναφέρει τα γνωρίσματα, τόσο της ‘άνωθεν σοφίας’, όσο και της επίγειας. Αναφέρουμε τα σχετικά εδάφια: «Τις είναι μεταξύ σας σοφός και επιστήμων; ας δείξη εκ της καλής διαγωγής τα έργα εαυτού εν πραότητι σοφίας. Εάν όμως έχητε εν τη καρδία υμών φθόνον πικρόν και φιλονεικίαν, μη κατακαυχάσθε και ψεύδεσθε κατά της αληθείας. Η σοφία αύτη δεν είναι άνωθεν καταβαίνουσα, αλλ' είναι επίγειος, ζωώδης, δαιμονιώδης. Διότι όπου είναι φθόνος και φιλονεικία, εκεί ακαταστασία και παν αχρείον πράγμα. Η άνωθεν όμως σοφία πρώτον μεν είναι καθαρά, έπειτα ειρηνική, επιεικής, ευπειθής, πλήρης ελέους και καλών καρπών, αμερόληπτος και ανυπόκριτος. Και ο καρπός της δικαιοσύνης σπείρεται εν ειρήνη υπό των ειρηνοποιών» (Ιακώβου,γ΄:13-18).

Ο λόγος του Θεού αναφέρει σαν το  πρώτο γνώρισμα της ‘άνωθεν σοφίας’, ότι είναι καθαρά. Δηλαδή η ζωή του ανθρώπου που ο Θεός του δίνει σοφία, είναι καθαρή, γεγονός που σημαίνει ότι τα έργα του  τα χαρακτηρίζει η δικαιοσύνη και τα λόγια του η αλήθεια. Έπειτα η ‘άνωθεν σοφία’ είναι ειρηνική, δηλαδή  ο άνθρωπος που την κατέχει είναι ο ίδιος ειρηνικός, αλλά και ειρηνοποιός, όταν καλείται να βοηθήσει, συγγενείς, φίλους και γνωστούς, που αντιμετωπίζουν προβλήματα στις μεταξύ τους σχέσεις. Ακόμη είναι επιεικής, δηλαδή αυτός που έχει την ‘άνωθεν σοφία’ έχει επιείκεια, που σημαίνει ότι δεν κρίνει αυστηρά, αλλά σύμφωνα με το πνεύμα και όχι με το γράμμα του νόμου. Επίσης είναι ευπειθής, δηλαδή ο άνθρωπος με την ‘άνωθεν σοφία’, πείθεται και αποδέχεται με όλη του την καρδιά, κάθε τι που είναι αληθινό, δηλαδή σύμφωνο με το θέλημα του Θεού. Επιπλέον είναι πλήρης ελέους και καλών καρπών, δηλαδή περιέχει έλεος, συγχώρεση και βοήθεια, σε οποιοδήποτε πλησίον μας πέφτει σε παραπτώματα και μετανοεί,  με κατά κανόνα αποτέλεσμα, τον καλό καρπό της πνευματικής ανόρθωσής του. Είναι αμερόληπτος, δηλαδή δεν έχει προσωποληψία ώστε  να προτιμά επιλεκτικά έναν άνθρωπο σε βάρος άλλου, όπως π.χ. τον πλούσιο σε βάρος του φτωχού, τον μορφωμένο σε βάρος του αμόρφωτου. Ανυπόκριτη, δηλαδή είναι ειλικρινής και δεν παρουσιάζει δύο γνώμες αντίθετες μεταξύ τους, όταν αναφέρεται στο ίδιο ζήτημα, ανάλογα με την περίπτωση.

Όλα τα παραπάνω γνωρίσματα της ‘άνωθεν σοφίας’, τα είχε στον μέγιστο βαθμό, ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, σαν υιός Θεού και υιός ανθρώπου. Γραφικό παράδειγμα ανθρώπου, γνωστό σε πολλούς, που ο Θεός του έδωσε σοφία, είναι αυτό του βασιλιά Σολομώντα. Αναφέρουμε σχετικά ότι όταν ο Σολομώντας, ενώ ήταν πολύ νέος, έγινε βασιλιάς των Ισραηλιτών, του παρουσιάστηκε ο Θεός σε ενύπνιο και του είπε, ‘Ζήτησον τι να σοι δώσω’, ο Σολομώντας μεταξύ των άλλων απάντησε, ‘… δος λοιπόν εις τον δούλον σου καρδίαν νοήμονα εις το να κρίνη τον λαόν σου, διά να διακρίνω μεταξύ καλού και κακού•’. Αυτό το αίτημα του Σολομώντα άρεσε στον Κύριο, γι’ αυτό μεταξύ των άλλων του είπε, ‘Επειδή εζήτησας το πράγμα τούτο, και δεν εζήτησας εις σεαυτόν πολυζωΐαν, και δεν εζήτησας εις σεαυτόν πλούτη, και δεν εζήτησας την ζωήν των εχθρών σου, αλλ' εζήτησας εις σεαυτόν σύνεσιν διά να εννοής κρίσιν, ιδού, έκαμα κατά τους λόγους σου• ιδού, έδωκα εις σε καρδίαν σοφήν και συνετήν, ώστε δεν εστάθη πρότερόν σου όμοιός σου, ουδέ μετά σε θέλει αναστηθή όμοιός σου•…’. Η σοφία που έδωσε ο Θεός στον Σολομώντα, έγινε φανερή αμέσως στον λαό, όταν αφού είδε αυτό το ενύπνιο, ήρθαν προς αυτόν δύο γυναίκες πόρνες που ενώ συγκατοικούσαν οι δύο τους, γέννησαν με διαφορά τριών ημερών από ένα παιδάκι. Αυτή που γέννησε δεύτερη, την ώρα του ύπνου έπεσε κατά λάθος πάνω στο παιδί της και αφού είδε ότι πέθανε το αντάλλαξε με το υγιές παιδί της άλλης. Η αληθινή μητέρα είπε αυτά τα γεγονότα στον βασιλιά ενώ η άλλη ισχυριζόταν το αντίθετο και έτσι διεκδικούσαν και οι δύο το ζωντανό παιδάκι. Τότε ο Σολομώντας ζήτησε μαχαίρι και διέταξε να  κόψουν στην μέση το παιδάκι και να δώσουν το μισό στη μία και το άλλο μισό στην άλλη. Όταν άκουσαν αυτά τα λόγια οι δύο γυναίκες, η μεν αληθινή μητέρα που σπλαχνίστηκε το παιδί της, είπε στον βασιλιά να το δώσει στην άλλη, η δε άλλη ψυχρά είπε να το κόψουν στην μέση. Τότε ο βασιλιάς διέκρινε την αληθινή μητέρα από την καρδιά της που νοιαζόταν για τη ζωή του παιδιού της, έστω και αν δεν θα το είχε η ίδια, και διέταξε να της δώσουν το παιδί της (Α΄ Βασιλέων,γ΄:5-28).

Αυτό που συμπεραίνουμε είναι ότι ο Θεός ευαρεστείται όταν τα παιδιά Του, έχουν σε πρώτη θέση και εκζητούν τα πνευματικά Του δώρα, όπως την σοφία, την δικαιοσύνη και τον καρπό του Αγίου Πνεύματος. Βέβαια αυτό πρέπει να συμβαίνει σε όλη τη διάρκεια της χριστιανικής τους ζωής και όχι μόνο στην αρχή, έτσι ώστε να μη πάθουν αυτό που έπαθε ο Σολομώντας, ο οποίος δεν πρόσεξε όσο έπρεπε, αγάπησε και πήρε γυναίκες από τα έθνη με τα οποία ο Θεός είχε απαγορεύσει να έχουν επικοινωνία, με αποτέλεσμα όταν γέρασε, αυτές οι γυναίκες να τον παρασύρουν να λατρεύει και τους δικούς τους θεούς.

Γι’ αυτό κάθε αναγεννημένος χριστιανός, πρέπει  να θεωρεί τον εαυτό του ότι είναι πάντα ελλιπής σοφίας, ώστε πάντα να την επιζητεί, εφαρμόζοντας το γραμμένο, ‘ Εάν δε τις από σας ήναι ελλιπής σοφίας, ας ζητή παρά του Θεού του δίδοντος εις πάντας πλουσίως και μη ονειδίζοντος, και θέλει δοθή εις αυτόν. Ας ζητή όμως μετά πίστεως, χωρίς να διστάζη παντελώς• διότι ο διστάζων ομοιάζει με κύμα θαλάσσης κινούμενον υπό ανέμων και συνταραττόμενον’ (Ιακώβου,α΄:5-6). Άλλωστε επειδή ‘Αρχή σοφίας φόβος Κυρίου’ (Παροιμίαι,α΄:7,θ΄:10), αυτός που δέχεται ότι είναι ελλιπής στον φόβο του Κυρίου, ακόμη περισσότερο  πρέπει να δέχεται ότι είναι ελλιπής σοφίας.

Επιπλέον είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι επειδή η σοφία είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα του Αγίου Πνεύματος (Ησαΐας, ια΄:2), είναι απαραίτητο κάθε παιδί του Θεού να πληρώνεται διαρκώς με το Άγιο Πνεύμα, να μελετά  τον λόγο του Θεού με την οδηγία του Αγίου Πνεύματος, αλλά  και να τον διδάσκεται από τους διδασκάλους που ο Τριαδικός Θεός έχει θέσει, έτσι ώστε να αυξάνεται στην ‘άνωθεν σοφία’  και να ενεργεί και να μιλά σύμφωνα με αυτή.

Τέλος αναφέρουμε ότι η ‘άνωθεν σοφία’, δεν αφορά μόνο πνευματικά θέματα  αλλά και υλικά. Για παράδειγμα, όταν κατασκευαζόταν η σκηνή του μαρτυρίου, ο λόγος του Θεού αναφέρει, ‘Και έκαμεν ο Βεσελεήλ και ο Ελιάβ και πας σοφός την καρδίαν, εις τον οποίον ο Κύριος έδωκε σοφίαν και σύνεσιν διά να εξεύρη να εργάζηται παν το έργον της υπηρεσίας του αγιαστηρίου, κατά πάντα όσα προσέταξεν ο Κύριος’ (Έξοδος,λς΄:1).

Συνοψίζοντας λέμε ο Πατέρας Θεός  είναι πάνσοφος και δίνει  σοφία στα παιδιά Του και περισσότερο σ’ αυτά που εφαρμόζουν το γραμμένο, ‘Η σοφία είναι το πρώτιστον• απόκτησον σοφίαν• και υπέρ πάσαν απόκτησίν σου απόκτησον σύνεσιν’ (Παροιμ.,δ΄:7). Από τον γραμμένο λόγο Του,  διδασκόμαστε πώς να ενεργούμε και να μιλάμε και με την αδιάλειπτη προσευχή δια του Αγίου Πνεύματος, παίρνουμε δύναμη να εκτελούμε το θέλημά Του. Γι’ αυτό το νέος έτος, ας  ζητάμε καθημερινά την ‘άνωθεν σοφία’, ώστε να περπατάμε σύμφωνα με αυτή και να δοξάζεται ο Κύριος στην ζωή μας. Αμήν!

Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς να φυλάττωσι πάντα όσα παρήγγειλα εις εσάς· και ιδού, εγώ είμαι μεθ' υμών πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος. (Ματθαίος κη' 19)

Χριστιανισμός Live

Δημοσκόπηση

Τί πιστεύετε ότι ήταν ο Ιησούς Χριστός;
 
mod_vvisit_counterΣήμερα1045
mod_vvisit_counterΕχτές11006
mod_vvisit_counterΑυτή την βδομάδα1045
mod_vvisit_counterΤην προηγούμενη εβδομάδα38864
mod_vvisit_counterΑυτό τον μήνα46609
mod_vvisit_counterΤον προηγούμενο μήνα83569
mod_vvisit_counterΟλές τις ημέρες4286026

We have: 23 guests online
Η IP: 18.97.14.90
 , 
Σήμερα : Φεβ 09, 2025