Αρχική σελίδα H ανάσταση του Χριστού είναι η απαρχή της ανάστασης των παιδιών του Θεού.
H ανάσταση του Χριστού είναι η απαρχή της ανάστασης των παιδιών του Θεού.
Πέμπτη, 17 Απρίλιος 2025 19:12 | | |
«Αλλά τώρα ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών∙ έγεινεν απαρχή των κεκοιμημένων. Διότι επειδή ο θάνατος ήλθε δι’ ανθρώπου, ούτω και δι’ ανθρώπου η ανάστασις των νεκρών»(Α΄ Κορινθίους,ιε΄:20-21).
Το Χριστιανικό Πάσχα είναι η μεγαλύτερη εορτή στον χριστιανικό κόσμο, κατά την οποία γιορτάζεται το πιο σημαντικό γεγονός στην ιστορία της ανθρωπότητας, η Ανάσταση του Υιού του Θεού και Σωτήρα, Ιησού Χριστού. Ο Ιησούς Χριστός σταυρώθηκε για να πάρει κάθε είδους αμαρτία που μας χωρίζει από την αγάπη του Θεού προς εμάς και αναστήθηκε για να μας δικαιώσει μπροστά Του (Ρωμαίους,δ΄:25). Αυτό το έργο της σταυρικής θυσίας του Κυρίου, αποτελεί τον μόνο τρόπο σωτηρίας κάθε πιστού ανθρώπου, γιατί μόνο με αυτό, ικανοποιήθηκε ταυτόχρονα η αγάπη και η δικαιοσύνη του Πατέρα Θεού. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ενεργειών του Θεού, φαινόταν αδύνατο να εκδηλωθούν ταυτόχρονα, διότι η μεν αγάπη θα αποδεικνυόταν με την συγχώρεση του ένοχου αμαρτωλού ανθρώπου η δε δικαιοσύνη με την καταδίκη του. Τη λύση σ’ αυτή την ασυμβατότητα την έδωσε ο Κύριος, ο Υιός και Λόγος του Θεού, ο οποίος δέχθηκε να γεννηθεί σαν άνθρωπος δια του Αγίου Πνεύματος, μέσω της παρθένου Μαρίας, να πειραστεί όμοια με εμάς χωρίς αμαρτία, να κηρύξει το Ευαγγέλιο, να ευεργετήσει και να θεραπεύσει όλους τους καταδυναστευμένους από τον διάβολο και τελικά να πληρώσει, σαν αναμάρτητος, πάνω στο σταυρό του Γολγοθά για τις αμαρτίες όλων των ανθρώπων, έτσι ώστε όποιος θα επικαλεστεί το όνομα Του να σωθεί.
Για τον λόγο αυτό, κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει υπόψη αυτό που είναι γραμμένο για τον Κύριο, ότι ‘δεν υπάρχει δι' ουδενός άλλου η σωτηρία• διότι ούτε όνομα άλλο είναι υπό τον ουρανόν δεδομένον μεταξύ των ανθρώπων, διά του οποίου πρέπει να σωθώμεν’(Πράξεις,δ΄:12). Άρα μόνο όποιος επικαλεστεί και γνωρίσει τον Ιησού Χριστό στην ζωή του θα σωθεί και κατά συνέπεια μόνο τότε θα καταλάβει το σχέδιο του Πατέρα Θεού για τη σωτηρία των ανθρώπων. Αυτό το θαυμαστό σχέδιο ολοκληρώθηκε πάνω στο Σταυρό του Γολγοθά, όταν ο Κύριος λίγο πριν παραδώσει το πνεύμα Του, είπε ‘τετέλεσται’, που στα νέα Ελληνικά σημαίνει ‘όλα έγιναν’ ή με άλλα λόγια ‘η αποστολή εκτελέστηκε’(Ιωάννης,ιθ΄:30). Ο Κύριος δεν μπορούσε να μείνει στον Άδη, γιατί δεν έπραξε καμία αμαρτία, γι’ αυτό ο θάνατος δεν είχε εξουσία επάνω Του και ο Πατέρας Θεός Τον ανέστησε και τον έκανε ‘πρωτότοκο των νεκρών’. Έτσι και εμάς, όσους επικαλούμαστε τον Κύριο και πράττουμε μέχρι τέλους το θέλημά Του, ο Πατέρας Θεός θα μας αναστήσει δίνοντάς μας ένα νέο αθάνατο πνευματικό σώμα, ώστε σαν νύμφη εκκλησία να ζούμε αιώνια μαζί Του και με τον νυμφίο μας Ιησού Χριστό, στην Βασιλεία των Ουρανών (Α΄ Κορινθίους,ιε΄:20-55).
Μία πρώτη συμμετοχή στον θάνατο και την ανάσταση του Χριστού, βιώνουμε σαν άνθρωποι που θέλουμε να κάνουμε το θέλημα του Κυρίου και να ζούμε τη νέα εν Χριστώ ζωή, όταν αφού πιστέψουμε, βαπτιστούμε στο Όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Τότε θάβουμε τον παλιό άνθρωπο των αμαρτιών μας μέσα στο νερό του βαπτίσματος και αναστηνόμαστε σε ένα νέο άνθρωπο που δεν θα κάνει πλέον την παλιά αμαρτωλή ζωή. Διαβάζουμε σχετικά στο λόγο του Θεού: «΄Η αγνοείτε ότι όσοι εβαπτίσθημεν εις Χριστόν Ιησούν, εις τον θάνατον αυτού εβαπτίσθημεν; Συνετάφημεν λοιπόν μετ’ αυτοῦ δια του βαπτίσματος εις τον θάνατον, ἵνα καθώς ο Χριστός ανέστη εκ νεκρῶν δια της δόξης του Πατρός, ούτω και ημείς περιπατήσωμεν εις νέαν ζωήν. Διότι εάν εγείναμεν σύμφυτοι με αυτόν κατά την ομοιότητα του θανάτου αυτοῦ, θέλομεν είσθαι και κατά την ομοιότητα της αναστάσεως»(Ρωμαίους,ς΄:3-5). Δηλαδή ο Πατέρας Θεός μας δίνει την σωτηρία και γράφει το όνομά μας στο βιβλίο της ζωής, όταν πιστέψουμε στον Υιό Του Ιησού Χριστό και βαπτιστούμε στο νερό με δική μας απόφαση, που αποτελεί μαρτυρία αγαθής συνείδησης (Μάρκος,ις΄:16, Α΄ Πέτρου,γ΄:21).
Ο νέος εν Χριστώ άνθρωπος που βγαίνει από το βάπτισμα, είναι ένα αναγεννημένο παιδί του Θεού, που αν μένει σε κοινωνία με τον Πατέρα Θεό, έχει την δύναμη να μην περπατάει στην αμαρτία, αλλά να πράττει και να ζει σύμφωνα με το θέλημα του Πατέρα. Αυτό άλλωστε αποτελεί το χαρακτηριστικό γνώρισμα της αναγέννησης και της σωτηρίας που έλαβε. Δηλαδή το ότι μπορεί να νικάει πάθη και επιθυμίες που πριν τον νικούσαν, να αποχωρίζει τον εαυτό του από τις κακές συναναστροφές που τον επηρεάζουν στο να πράττει την αμαρτία και να επιλέγει να συναναστρέφεται με ανθρώπους που έχουν επιλέξει και αυτοί τον Ιησού Χριστό, με αποτέλεσμα να αλλάξει και αυτών η ζωή και να ζουν σύμφωνα με το θέλημά Του. Αυτός που θέλει να κάνει το θέλημα του Κυρίου θα έχει τον Τριαδικό Θεό μαζί του, δεν θα είναι μόνος. Αυτό διότι ο αναστημένος Κύριος, λίγο πριν να αναληφθεί, μεταξύ των άλλων είπε στους μαθητές Του, ‘..ιδού, εγώ είμαι μεθ' υμών πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος. Αμήν’ (Ματθαίος, κη΄:20). Συνεπώς, παντού όπου και εάν βρίσκεται το παιδί του Θεού, ο Κύριος το βλέπει και το ακούει και είναι έτοιμος να το βοηθήσει σε οποιαδήποτε ώρα ανάγκης αν βρεθεί και Τον ζητήσει.
Βέβαια οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι δύσκολο ένας άνθρωπος να πιστέψει ενσυνείδητα στην ανάσταση του Χριστού και γενικά στην ανάσταση των νεκρών. Ακόμα και άνθρωποι που ζήσανε με τον Κύριο, όπως ο απόστολός Θωμάς, ο οποίος αρχικά δεν πίστεψε όταν του είπαν οι άλλοι μαθητές ότι είδαν τον Κύριο αναστημένο και τους είπε ότι για να πιστέψει θέλει όχι μόνο να δει τον Κύριο, αλλά και να ψηλαφίσει τις ουλές από τα καρφιά και την λόγχη, στα χέρια και στην πλευρά Του. Ο Κύριος του φανέρωσε τον εαυτό Του μετά από 8 ημέρες και του είπε να ψηλαφίσει τα χέρια και την πλευρά Του και να μη είναι άπιστος αλλά πιστός. Τότε ο Θωμάς είπε προς Αυτόν, ‘Ο Κύριός μου και ο Θεός μου’. (Ιωάννης,κ΄:24-28).
Γι’ αυτό όταν κάποιοι συνάνθρωποί μας δυσκολεύονται να πιστέψουν στην ανάσταση του Κυρίου, θα τους προτείναμε, εφόσον βέβαια συμφωνούν ότι το να διαπιστώσουν ότι ο Χριστός είναι αναστημένος είναι πρωταρχικής σημασίας ζήτημα για την πορεία της ζωής τους, να κάνουν ένα μικρό βήμα πίστης και να χτυπήσουν την πόρτα που λέγεται ‘Ιησούς Χριστός’. Αν το κάνουν αυτό με ειλικρίνεια, ο αναστημένος Κύριος θα τους αποκαλύψει με κάποιο τρόπο τον εαυτό Του. Βέβαια εμείς δεν μπορούμε να πείσουμε κανέναν με ανθρώπινα επιχειρήματα, αλλά μπορούμε να τους πούμε το τί έκανε ο Ιησούς Χριστός στη ζωή μας και για τη σωτηρία που μας χάρισε, ώστε και οι ίδιοι να Τον επικαλεστούν, για να αποκτήσουν προσωπική εμπειρία κάποιας ενέργειας Του και να πεισθούν ότι είναι ζωντανός. Όπως ο Κύριος φανέρωσε τον εαυτό Του στον Θωμά, θα φανερώσει και σε όποιον Τον ζητά, κάποια ενέργειά Του, ή κάποιο σημείο της παρουσίας Του.
Όσο αφορά την ανάσταση των εν Χριστώ νεκρών, ο λόγος του Θεού αναφέρει: ‘Δεν θέλω δε να αγνοήτε, αδελφοί, περί των κεκοιμημένων, διά να μη λυπήσθε καθώς και οι λοιποί οι μη έχοντες ελπίδα. Διότι εάν πιστεύωμεν ότι ο Ιησούς απέθανε και ανέστη, ούτω και ο Θεός τους κοιμηθέντας διά του Ιησού θέλει φέρει μετ' αυτού. Διότι τούτο σας λέγομεν διά του λόγου του Κυρίου, ότι ημείς οι ζώντες, όσοι απομένομεν εις την παρουσίαν του Κυρίου, δεν θέλομεν προλάβει τους κοιμηθέντας•επειδή αυτός ο Κύριος θέλει καταβή απ' ουρανού με κέλευσμα, με φωνήν αρχαγγέλου και με σάλπιγγα Θεού, και οι αποθανόντες εν Χριστώ θέλουσιν αναστηθή πρώτον, έπειτα ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν θέλομεν αρπαχθή μετ' αυτών εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα, και ούτω θέλομεν είσθαι πάντοτε μετά του Κυρίου. Λοιπόν παρηγορείτε αλλήλους με τους λόγους τούτους’ (Α΄ Θεσσαλονικείς, δ΄:13-18). Ο λόγος του Θεού αναφέρει ακόμη μία επιμέρους ανάσταση, αυτών που θανάτωσε ο αντίχριστος και στο τέλος την ανάσταση των ανθρώπων όλων των αιώνων, που θα κριθούν σύμφωνα με τα έργα τους (Αποκάλυψη, κ΄: 4-6, 11-15).
Συνοψίζοντας λέμε ότι ο Ιησούς Χριστός σταυρώθηκε και αναστήθηκε, για να δώσει σε όσους πιστεύουν σ’ Αυτόν, ζωή αιώνια μαζί Του, στη Βασιλεία των Ουρανών. Αυτός θα μετασχηματίσει τα φθαρτά μας σώματα και θα τα κάνει σύμμορφα με το ένδοξο δικό Του σώμα (Φιλιππησίους,γ΄:21). Ας πάρουμε λοιπόν σταθερή απόφαση να είμαστε μαζί του μέχρι τέλους, ώστε όταν έρθει η ώρα της ανάστασης ή της μεταμόρφωσής μας, να μας παραλάβει μαζί Του αιώνια. Αμήν!
Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς να φυλάττωσι πάντα όσα παρήγγειλα εις εσάς· και ιδού, εγώ είμαι μεθ' υμών πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος. (Ματθαίος κη' 19)
Χριστιανισμός Live
Δημοσκόπηση
Σήμερα
1812
Εχτές
10395
Αυτή την βδομάδα
23427
Την προηγούμενη εβδομάδα
23351
Αυτό τον μήνα
94519
Τον προηγούμενο μήνα
142221
Ολές τις ημέρες
4734178
We have: 85 guests online Η IP: 18.97.14.90 , Σήμερα : Μαϊ 22, 2025