Μενού

Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;

Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;
 
Αρχική σελίδα


«Η επιείκειά σας ας γείνη γνωστή εις πάντας τους ανθρώπους. Ο Κύριος είναι πλησίον» (Φιλιππησίους, δ΄:5).
«Λέγει ο μαρτυρών ταύτα, Ναι, έρχομαι ταχέως. Αμήν. Ναι, έρχου Κύριε Ιησού»  (Αποκάλυψις,κβ΄:20).

Ο Κύριος Ιησούς Χριστός, λίγο πριν το τέλος της επίγειας ζωής Του,  έδωσε υπόσχεση στους μαθητές Του λέγοντας, ‘Εν τη οικία του Πατρός μου είναι πολλά οικήματα• ει δε μη, ήθελον σας ειπεί• υπάγω να σας ετοιμάσω τόπον• και αφού υπάγω και σας ετοιμάσω τόπον, πάλιν έρχομαι και θέλω σας παραλάβει προς εμαυτόν, διά να είσθε και σεις, όπου είμαι εγώ’ (Ιωάννης,ιδ΄:2,3). Συνεπώς ο Κύριος θα έρθει πάλι για να παραλάβει τους μαθητές και τις μαθήτριές Του, που τη στιγμή εκείνη θα Τον περιμένουν, ζώντας μια ζωή αγία και άμωμη.  Αυτό διότι στη βασιλεία του Θεού δεν χωράει κάτι που μιαίνει, αλλά όλα είναι καθαρά δια του Πατέρα Θεού που καθαρίζει με το αίμα του Υιού Του Ιησού, όποιον μετανοεί και Τον επικαλείται.

Βέβαια  για να περιμένει κάποιος τον Κύριο να τον παραλάβει στην Ουράνια Βασιλεία Του, πρέπει να προηγηθεί  η έλευση του Κυρίου στη προσωπική ζωή του. Για να συμβεί αυτό, πρέπει ο άνθρωπος να ακούσει για τον Ιησού Χριστό και το λυτρωτικό Του έργο, να πιστέψει σ’ Αυτόν και να Τον επικαλεστεί ώστε να τον ελευθερώσει από τα πάθη του και να τον καθαρίσει από τις αμαρτίες του. Μ’ αυτές τις προϋποθέσεις ο Πατέρας Θεός αναγεννάει τον άνθρωπο και του δίνει μία νέα πνευματική καρδιά και νέο πνεύμα που επιθυμεί να ζει σύμφωνα το θέλημα Του, όπως αυτό φανερώνεται στην Αγία Γραφή, με τελικό σκοπό να ετοιμάσει τον άνθρωπο εδώ στη Γη, με τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος, ώστε να συγκατοικεί μαζί Του αιώνια στη Βασιλεία των Ουρανών.

Αυτό που μπορούμε να πούμε βασιζόμενοι στο Ευαγγέλιο του Χριστού, είναι ότι αυτή η νέα  έλευση του Κυρίου για την παραλαβή των χριστιανών, δεν ταυτίζεται με το ‘πάλιν ερχόμενον μετὰ δόξης κρίναι ζώντας καὶ νεκρούς’ που σωστά το σύμβολο της πίστεως αναφέρει και αφορά την κρίση των εθνών (Ματθαίος, κε΄: 31-46, Β΄ Τιμόθεον, δ΄:1), αλλά αφορά ένα γεγονός που αναφέρεται μεταξύ των αναγεννημένων χριστιανών, σαν ‘Αρπαγή της Εκκλησίας’. Για του λόγου το αληθές, αναφέρουμε σχετικά εδάφια:

«Περί δε της ημέρας εκείνης και της ώρας ουδείς γινώσκει, ουδέ οι άγγελοι των ουρανών, ειμή ο Πατήρ μου μόνος. Και καθώς αι ημέραι του Νώε, ούτω θέλει είσθαι και η παρουσία του Υιού του ανθρώπου. Διότι καθώς εν ταις ημέραις ταις προ του κατακλυσμού ήσαν τρώγοντες και πίνοντες, νυμφευόμενοι και νυμφεύοντες, έως της ημέρας καθ’ ην ο Νώε εισήλθε εις την κιβωτόν∙ και δεν ενόησαν, εωσού ήλθεν ο κατακλυσμός, και εσήκωσε πάντας∙ ούτω θέλει είσθαι και η παρουσία του Υιού του ανθρώπου. Τότε δυο θέλουσιν είσθαι εν τω αγρώ∙ ο εις παραλαμβάνεται, και ο εις αφίνεται. Δυο γυναίκες θέλουσιν αλέθει εν τω μύλω∙ μια παραλαμβάνεται, και μια αφίνεται. Αγρυπνείτε λοιπόν, διότι δεν εξεύρετε ποία ώρα έρχεται ο Κύριος υμών» (Ματθαίος,κδ΄:36-42).
«..Σας λέγω, Εν τη νυκτί εκείνη θέλουσιν είσθαι δύο επί μιας κλίνης, ο εις παραλαμβάνεται και ο άλλος αφίνεται• δύο γυναίκες θέλουσιν αλέθει ομού, η μία παραλαμβάνεται και η άλλη αφίνεται• δύο θέλουσιν είσθαι εν τω αγρώ, ο εις παραλαμβάνεται και ο άλλος αφίνεται. Και αποκριθέντες λέγουσι προς αυτόν• Που, Κύριε; Ο δε είπε προς αυτούς• Όπου είναι το σώμα, εκεί θέλουσι συναχθή οι αετοί» (Λουκάς, ιζ΄:34-37).
« Διότι τούτο σας λέγομεν δια του λόγου του Κυρίου, ότι ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν εις την παρουσίαν του Κυρίου, δεν θέλομεν προλάβει τους κοιμηθέντας∙ επειδή αυτός ο Κύριος θέλει καταβή απ’ ουρανού με κέλευσμα, με φωνήν αρχαγγέλου, και με σάλπιγγα Θεού, και οι αποθανόντες εν Χριστώ θέλουσιν αναστηθή πρώτον∙ έπειτα ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν, θέλομεν αρπαχθή μετ’ αυτών εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα∙ και ούτω θέλομεν είσθαι πάντοτε μετά του Κυρίου. Λοιπόν παρηγορείτε αλλήλους με τους λόγους τούτους.» (Α΄ Θεσσαλονικείς,δ΄:15-18).

Με βάση τα προαναφερθέντα εδάφια συμπεραίνουμε ότι ο Κύριος θα κατέβει από τον ουρανό κάποια στιγμή που μόνο ο Πατέρας Θεός ξέρει και πρώτα θα αναστηθούν οι χριστιανοί που θα έχουν πεθάνει μέχρι εκείνη τη στιγμή, έχοντας τη πίστη στο Χριστό, ζωντανή μέσα στη καρδιά τους. Στη συνέχεια σε όλους τους ζώντες τη στιγμή εκείνη χριστιανούς,  που θα περιμένουν τον Κύριο όπως οι φρόνιμες παρθένες της σχετικής παραβολής (Ματθαίος, κε΄:1-13), θα γίνει μετασχηματισμός των φθαρτών σωμάτων τους  σε άφθαρτα ουράνια (Α΄Κορινθίους,ιε΄:51-53,Φιλιππησίους,γ΄:20,21) και με τα νέα σώματα θα αρπαχθούν μαζί με τους αναστημένους χριστιανούς, σε απάντηση του Κυρίου στον αέρα.

O τρόπος ζωής των ανθρώπων στις μέρες που θα συμβεί αυτό το γεγονός, θα μοιάζει με αυτόν των ημερών του Νώε πριν τον κατακλυσμό, όταν οι οι σκοποί των διαλογισμών της καρδιάς των ανθρώπων, εκτός του Νώε και της οικογένειάς του, ήταν μόνο κακία όλες τις ημέρες (Γένεσις, ς΄: 5). Αν και η κοινωνική ζωή είχε το ρυθμό της, δηλαδή οι άνθρωποι δουλεύανε, τρώγανε, πίνανε, παντρευότανε, αλλά ενώπιον του Θεού η ζωή τους ήταν γεμάτη αδικία. Ο Νώε υπάκουσε στην εντολή του Θεού και  έφτιαξε μια κιβωτό σύμφωνα με το σχέδιο που ο Θεός του είπε, μέσω της οποίας σώθηκε  αυτός, η οικογένειά του και τα περισσότερα είδη ζώων και πτηνών.


Επίσης ο Κύριος παρομοιάζει τις μέρες όταν θα έρθει να παραλάβει τους δικούς Του με τις ημέρες που ζούσε ο Λωτ στα Σόδομα (Λουκάς,ιζ΄:28-30). Και εκεί η αμαρτία είχε φτάσει στο πλήρες και μάλιστα είχε λάβει μορφή νομιμοποίησης σε όλους τους κατοίκους των Σοδόμων και Γομόρων, γι’ αυτό και ο Θεός αφού έστειλε αγγέλους και έβγαλαν τον Λωτ, τη γυναίκα του και τις δύο τους κόρες, στη συνέχεια τα κατέστρεψε. Δυστυχώς η γυναίκα του Λωτ, την οποία ο Κύριος λέει να θυμόμαστε, δεν υπάκουσε στην εντολή του Κυρίου να μη κοιτάξουν προς τα πίσω και έγινε στήλη άλατος.

Η νομιμοποίηση της αμαρτίας στο όνομα της ελευθερίας, είναι σήμερα αναμφισβήτητο γεγονός στα περισσότερα έθνη, μιας και οι περισσότεροι άνθρωποι  που έχουν τη νομοθετική εξουσία, είναι μακριά από τον Χριστό. Όμως όπως τότε ο Κύριος φύλαξε αυτούς που πίστευαν και εκτελούσαν τις εντολές Του, έτσι  και σε κάθε καιρό, όσους τον περιμένουν άγρυπνοι και δεόμενοι θα τους αξιώσει να εκφύγουν τα δεινά που πρόκειται να συμβούν και να σταθούν μπροστά Του (Λουκάς, κα΄:36). Από την άλλη πλευρά, είναι επίσης αναμφισβήτητο γεγονός των ημερών μας, αυτό που επίσης  ο Κύριος προφήτεψε, ότι το ευαγγέλιο της βασιλείας Του,  θα κηρυχθεί σε όλη την οικουμένη, προς μαρτυρία σε όλα τα έθνη πριν το τέλος (Ματθαίος,κδ΄:14).

Επιπρόσθετα αναφέρουμε ότι επειδή η  ταυτόχρονη εξαφάνιση εκατομμυρίων ανθρώπων, είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητη, οι άνθρωποι που δεν θα πιστεύουν στην αρπαγή των χριστιανών από τον Κύριο Ιησού Χριστό, θα δώσουν σαν εξήγηση, την επίθεση εξωγήινων όντων, δεδομένου ότι εδώ και αρκετά χρόνια γίνονται προσπάθειες ανίχνευσης σημάτων εξωγήινων πολιτισμών με ραδιοτηλεσκόπια.

Συνοψίζοντας λέμε ότι έχουν περάσει 2000 χρόνια περίπου που ο Κύριος παραμένει  κοντά στο Πατέρα, μεσιτεύοντας προς Αυτόν και καθαρίζοντας με το αίμα Του, εκατομμύρια ανθρώπων που στο διάβα των αιώνων μετανοούν και πιστεύουν σ’ Αυτόν. Ακόμα η ‘πόρτα’ της κατά χάρη σωτηρίας είναι ανοικτή και όσα χρόνια και να περάσουν μέχρι το νέο ερχομό Του, ο Κύριος θα είναι πλησίον και αυτό που πρέπει να έχουμε υπόψη όσοι Τον περιμένουμε είναι ότι ‘Δεν βραδύνει ο Κύριος την υπόσχεσιν αυτού, ως τινές λογίζονται τούτο βραδύτητα, αλλά μακροθυμεί εις ημάς, μη θέλων να απολεσθώσι τινές, αλλά πάντες να έλθωσιν εις μετάνοιαν’ ( Β΄ Πέτρου, γ΄:9).

Ο Κύριος ότι έχει υποσχεθεί  θα το κάνει σίγουρα, αλλά το ζητούμενο είναι εμείς να συνεχίσουμε να πιστεύουμε σε Αυτόν και στα λόγια Του και να έχουμε την προσδοκία του νέου ερχομού Του, άσβεστη και σε πρώτη θέση στη καρδιά μας μέχρι τέλους. Αν συμβαίνει αυτό, ο Κύριος δια του Αγίου Πνεύματος, θα ανανεώνει τις δυνάμεις μας ώστε να μη αποκάμουμε (Ησαΐας, μ΄:31) και θα  έχουμε  την παρρησία να εφαρμόζουμε το γραμμένο, ‘το Πνεύμα και η νύμφη λέγουσιν• Ελθέ. Και όστις ακούει, ας είπη. Ελθέ’.  (Αποκάλυψη, κβ΄: 17). Αμήν!

 

.
«Εγώ είμαι η άμπελος, σεις τα κλήματα∙ ο μένων εν εμοί, και εγώ εν αυτώ, ούτος φέρει καρπόν πολύν∙ διότι χωρίς εμού δεν δύνασθε να κάμητε ουδέν» (Ιωάννης, ιε΄:5)

Πριν λίγες μέρες μπήκαμε στο 2020 μ.Χ. και η ευχή ‘καλή χρονιά’ ακούγεται ακόμα όταν συναντούνται και επικοινωνούν μεταξύ τους γνωστοί αλλά και άγνωστοι. Σίγουρα καλή είναι η ευχή αλλά το ζητούμενο είναι το πώς θα εκπληρωθεί. Αυτό που εμείς μπορούμε να πούμε, βασιζόμενοι στα λόγια του Κυρίου που αναφέρουμε αρχικά, για να είναι η χρονιά καλή και με καρπό που μένει, είναι αναγκαίο κάθε άνθρωπος πρώτα να γνωρίσει τον Ιησού Χριστό σαν προσωπικό του σωτήρα, στη συνέχεια να έχει επικοινωνία μαζί Του, δια της εν Πνεύματι Αγίω προσευχής και να τρέφεται πνευματικά με το λόγο Του, όλες της μέρες του χρόνου και γενικά της ζωής του.

Επεξηγώντας λέμε πιο αναλυτικά ότι ο Κύριος ήρθε στον κόσμο για να σώσει όλους τους ανθρώπους, όσο αμαρτωλοί και αν είναι και να δημιουργήσει την εκκλησία Του με αυτούς που θα πιστέψουν σ’ Αυτόν, τους οποίους ο Πατέρας Θεός, θα τους ‘γεννήσει άνωθεν’, κάνοντας παιδιά Του. Μια εκκλησία που αποτελείται από πρώην αμαρτωλούς που μετανοούν και ο Κύριος τους καθαρίζει με το άγιο αίμα της θυσίας Του, ώστε να είναι άμωμοι και καθαροί ενώπιον Του. Γραφικά εκκλησία είναι το σώμα του Χριστού, δηλαδή οι αναγεννημένοι πιστοί οι οποίοι έχουν κεφαλή-αρχηγό τον Κύριο και υποτάσσονται στους λόγους Του έτσι ώστε να μένουν καθαροί και ενωμένοι μαζί Του, μέχρι να έρθει να τους παραλάβει (Εφεσίους, ε΄:22-33).

Ο Κύριος στο αρχικό εδάφιο πρώτα αναφέρει ‘ο μένων εν εμοί’, δηλαδή αυτός που θέλει να μένει συνέχεια μαζί Tου και μετά συμπληρώνει ‘και εγώ εν αυτώ’, δηλαδή δίνει υπόσχεση ότι και θα είναι και Αυτός μαζί του και εξαιτίας της παρουσίας του Κυρίου στη ζωή του, θα φέρει καρπό. Ο Κύριος συνεχίζει και στο 7ο εδάφιο του ίδιου κεφαλαίου, λέει ότι εάν μένουμε σ’ Αυτόν και τα λόγια Του μένουν μέσα μας, τότε ότι αν Του ζητήσουμε θα μας το δώσει. Αυτή η υπόσχεση του Κυρίου, ισχύει για κάθε αίτημα, που αφορά είτε  την προσωπική μας πνευματική κατάσταση είτε κοινωνικές και υλικές ανάγκες μας. Συνεπώς η ευχή ‘καλή και καρποφόρα χρονιά’ εκπληρώνεται σε κάθε  πιστό μόνο μένοντας κοντά στον Κύριο και τηρώντας τις  εντολές Του.

Ο απόστολος Παύλος διακηρύττει, ‘…μετά φόβου και τρόμου εργάζεσθε την εαυτών σωτηρίαν• διότι ο Θεός είναι ο ενεργών εν υμίν και το θέλειν και το ενεργείν κατά την ευδοκίαν αυτού' (Φιλιππησίους,β΄:12,13) και ‘εξεύρω εις τίνα επίστευσα, και είμαι πεπεισμένος ότι είναι δυνατός να φυλάξη την παρακαταθήκην μου μέχρις εκείνης της ημέρας' (Β΄Τιμόθεον,α΄:12), ο δε απόστολος Ιούδας στο πρώτο εδάφιο της επιστολής του αναφέρει: ‘προς τους κλητούς τους ηγιασμένους υπό Θεού Πατρός, και τετηρημένους υπό του Ιησού Χριστού’. Άρα το να κρατάει κάποιος τη σωτηρία του, παραμένοντας ενωμένος με τον Κύριο σε όλη τη ζωή του, έχει να κάνει πρώτα με  τη θέληση και τη πίστη του. Ο άνθρωπος που θέλει να μείνει και να μοιάσει στον Κύριο θέλει και να αγωνίζεται με αυταπάρνηση τον καλό  αγώνα της πίστης. Ο Κύριος ταπείνωσε τον εαυτό Του λαβαίνοντας μορφή δούλου και αφού έγινε άνθρωπος, έμεινε υπάκουος στο θέλημα του Θεού μέχρι θανάτου. Γι’ αυτό και ο Πατέρας Θεός τον υπερύψωσε και του έδωσε το υπέρ παν όνομα (Φιλιππησίους,β΄:5-9). Απαρνήθηκε τα θέλω Του και έδωσε τον εαυτό Του στην υπακοή του θελήματος του Θεού Πατρός, που ήταν να πεθάνει επάνω στο Σταυρό για να σωθούν όλοι που θα πιστέψουν σ’ Αυτόν. Αυτό το φρόνημα πρέπει να έχουμε όλοι όσοι λέμε ότι ανήκουμε στην εκκλησία του Κυρίου, δηλαδή να υπακούμε στο γραμμένο λόγο του Θεού και να απαρνηθούμε τον εαυτό μας, θεωρώντας τα θέλω του Θεού πιο σημαντικά από τα θέλω μας, έτσι ώστε στην καρδιά μας να βασιλεύει μόνο ο Ιησούς Χριστός. Σ’ αυτό τον δύσκολο πνευματικό αγώνα θα μας ενισχύσει ο Πατέρας Θεός με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος για να τον φέρουμε εις πέρας. Το βέβαιο είναι ότι κρατώντας τον εαυτό μας στον Κύριο, αλλάζουμε και εμείς, διότι γινόμαστε όμοιοι με Αυτόν. Δηλαδή η παρουσία του Κυρίου μέσα μας, μας προσφέρει τα χαρακτηριστικά του χαρακτήρα Του, τα οποία είναι αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότητα, αγαθοσύνη, πίστη, πραότητα, εγκράτεια δηλαδή ο καρπός του Αγίου Πνεύματος (Γαλάτας,ε΄:22). Αυτός ο καρπός, θα είναι φανερός και στους γύρω μας  και έτσι η ζωή μας θα είναι φως που μπορεί να οδηγήσει και αυτούς στο Σωτήρα Χριστό.

Βέβαια στη πορεία του χρόνου, ο χριστιανός θα δοκιμαστεί στη ζωή του και στην πράξη πρέπει να αποδείξει την πάνω απ’ όλα αγάπη του στον Κύριο. Ο γραφικός τρόπος αντιμετώπισης τωρινών αλλά και μελλοντικών πειρασμών είναι η εν Πνεύματι Αγίω προσευχή (Ματθαίος,κς΄:41, Εφεσίους,ς΄:18) . Η προσευχή δεν πρέπει να είναι μια τυπική λατρεία, αλλά να έχει σαν αποτέλεσμα τη πλήρωση του χριστιανού με το Άγιο Πνεύμα έτσι ώστε να αντιμετωπίζει νικηφόρα κάθε πειρασμό. Όταν όμως απέχουμε από τη προσευχή, θα εξασθενήσουμε πνευματικά και θα πέσουμε στον πειρασμό όπως ο απόστολος Πέτρος που αρνήθηκε τρεις φορές τον Κύριο. Η προσευχή μας κρατά κοντά στο Κύριο, όπως η διδαχή του λόγου του Θεού, η κοινωνία με τα αδέλφια και η συμμετοχή μας στη Θεία Κοινωνία (Πράξεις,β΄:42).

Όταν αγωνιζόμαστε να μείνουμε στον Κύριο τότε θα αυξάνει και η χάρη Του σ’ εμάς. Διαρκώς θα μας έχει σε προστασία και θα βλέπουμε πιο δυνατό το χέρι Του στη ζωή μας. Όταν εκτελούμε το θέλημα του Θεού, τότε κτίζουμε το πνευματικό μας σπίτι πάνω στην πέτρα, που είναι ο Ιησούς Χριστός. Στη πορεία του χρόνου σίγουρα ποταμοί, άνεμοι και βροχές θα προσβάλλουν  το σπίτι, επειδή όμως αυτό είναι κτισμένο πάνω στον Κύριο, δεν θα πέσει ποτέ (Ματθαίος,ζ΄:25). Ένα γραφικό παράδειγμα νικηφόρας αντιμετώπισης πειρασμού είναι αυτό του νέου Ιωσήφ ο οποίος αρνήθηκε να ενδώσει  στις συνεχείς προτάσεις  της γυναίκας του Πετεφρή να μοιχεύσει μαζί της και αυτό γιατί ο Ιωσήφ είχε συνεχή επικοινωνία με το Θεό και δεν ήθελε να ενεργήσει ενάντια στο θέλημά Του. Μπορεί εξαιτίας αυτής της στάσης του να  αδικήθηκε και να φυλακίστηκε, όμως τελικά ο Θεός τον ελευθέρωσε και τον έκανε πρώτο άρχοντα της Αιγύπτου μετά τον Φαραώ (Γένεση,κεφ.λθ΄,μ΄,μα΄).

Συνοψίζοντας, λέμε ότι μένοντας στον Κύριο, εξαγοράζουμε το χρόνο μας σωστά, με αποτέλεσμα να έχουμε εσωτερικό πνευματικό καρπό και γενικά την εύνοια του Θεού  στη ζωή μας. Ο Κύριος θα μας βοηθήσει να καρποφορήσουμε, γιατί έχουμε επιλέξει να μείνουμε έως τέλους μαζί Του. Θα μας ενισχύει κάθε φορά που θα πάμε κοντά Του, θα μας παρηγορεί στις θλίψεις και θα ανορθώνει το ηθικό μας. Θα κάνει έκβαση σε  κάθε μας δοκιμασία ώστε να μπορούμε να υπομένουμε και θα είναι αυτή η χρονιά καλή και ευλογημένη, όπως και όλη η υπόλοιπη ζωή μας. Αμήν!

 

«Εγώ ο Ιησούς έπεμψα τον άγγελόν μου να μαρτυρήση εις εσάς ταύτα εις τας εκκλησίας∙ εγώ είμαι η ρίζα και το γένος του Δαβίδ, ο αστήρ ο λαμπρός και ο ορθρινός» (Αποκάλυψις,κβ΄:16)

Tα Χριστούγεννα, γιορτάζονται σε όλο το χριστιανικό κόσμο, μια φορά το χρόνο στις 25 Δεκεμβρίου. Είναι μια γιορτή ενθύμησης της γέννησης του Θεανθρώπου, του Κυρίου Ιησού Χριστού. Επίσης μια φορά το χρόνο γιορτάζεται η γιορτή της ενθύμησης των παθών και της ανάστασης του Κυρίου, το γνωστό Πάσχα. Βέβαια καλό είναι το ότι ακούγονται έστω και για λίγες μέρες το χρόνο, οι μεγάλες αλήθειες της ενανθρώπισης, της θυσίας και της ανάστασης του Κυρίου Ιησού Χριστού, αλλά το ζητούμενο είναι η ενθύμηση ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Υιός του Θεού που γεννήθηκε, θυσιάστηκε και αναστήθηκε για τη σωτηρία όλων των ανθρώπων, να οδηγήσει κάθε άνθρωπο που λέει ότι πιστεύει στον Ιησού Χριστό, να προβληματιστεί, στο αν και κατά πόσο το σωτήριο έργο του Κυρίου, εκπληρώνεται στη ζωή του.

Με στόχο ένα καρποφόρο προβληματισμό θα αναφέρουμε κάποιες σκέψεις μας, σχετικές με το άστρο  που εμφανίστηκε με τη γέννηση του Κυρίου και οδήγησε τους μάγους  στο σπίτι που βρισκόταν ο Κύριος, όπου Τον προσκύνησαν και Του πρόσφεραν τα πολύτιμα δώρα τους.

Διαβάζουμε σχετικά: «Αφού δε εγεννήθη ο Ιησούς εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας επί των ημερών Ηρώδου του βασιλέως, ιδού, μάγοι από ανατολών ήλθον εις Ιεροσόλυμα, λέγοντες• Που είναι ο γεννηθείς βασιλεύς των Ιουδαίων; διότι είδομεν τον αστέρα αυτού εν τη ανατολή και ήλθομεν διά να προσκυνήσωμεν αυτόν. Ακούσας δε Ηρώδης ο βασιλεύς, εταράχθη και πάσα η Ιεροσόλυμα μετ' αυτού,  και συνάξας πάντας τους αρχιερείς και γραμματείς του λαού, ηρώτα να μάθη παρ' αυτών που ο Χριστός γεννάται. Εκείνοι δε είπον προς αυτόν• Εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας• διότι ούτως είναι γεγραμμένον διά του προφήτου•  Και συ, Βηθλεέμ, γη Ιούδα, δεν είσαι ουδόλως ελαχίστη μεταξύ των ηγεμόνων του Ιούδα• διότι εκ σου θέλει εξέλθει ηγούμενος, όστις θέλει ποιμάνει τον λαόν μου τον Ισραήλ. Τότε ο Ηρώδης καλέσας κρυφίως τους μάγους εξηκρίβωσε παρ' αυτών τον καιρόν του φαινομένου αστέρος, και πέμψας αυτούς εις Βηθλεέμ, είπε• Πορευθέντες ακριβώς εξετάσατε περί του παιδίου, αφού δε εύρητε, απαγγείλατέ μοι, διά να έλθω και εγώ να προσκυνήσω αυτό. Εκείνοι δε ακούσαντες του βασιλέως ανεχώρησαν• και ιδού, ο αστήρ τον οποίον είδον εν τη ανατολή προεπορεύετο αυτών, εωσού ελθών εστάθη επάνω όπου ήτο το παιδίον. Ιδόντες δε τον αστέρα εχάρησαν χαράν μεγάλην σφόδρα,  και ελθόντες εις την οικίαν εύρον το παιδίον μετά Μαρίας της μητρός αυτού, και πεσόντες προσεκύνησαν αυτό, και ανοίξαντες τους θησαυρούς αυτών προσέφεραν εις αυτό δώρα, χρυσόν και λίβανον και σμύρναν•  και αποκαλυφθέντες θεόθεν κατ' όναρ να μη επιστρέψωσι προς τον Ηρώδην, δι' άλλης οδού ανεχώρησαν εις την χώραν αυτών»       (Ματθαίος, β΄:1-12).

Αρχικά διευκρινίζοντας λέμε ότι η λέξη ‘μάγοι’, δεν έχει τη σημερινή έννοια, αλλά αναφέρεται σε ανθρώπους που ανήκαν στη περσική θρησκευτική κάστα των μάγων. Όπως προκύπτει από τη βιβλική περιγραφή, αυτοί οι μάγοι παρατηρούσαν μεν τα αστέρια, αλλά και ήταν γνώστες της Παλαιάς Διαθήκης και συγκεκριμένα της προφητείας που αναφέρει: «…Θέλει ανατείλει άστρον εξ Ιακώβ, και θέλει αναστηθή σκήπτρον εκ του Ισραήλ…» (Αριθμοί,κδ΄:17). Έτσι εξηγείται πώς σύνδεσαν την εμφάνιση αυτού του καινοφανούς αστέρα με τη γέννηση του βασιλιά των Ιουδαίων. Έχοντας αυτή την πίστη άσβεστη μέσα στις καρδιές τους, όπως και την  επιθυμία να προσκυνήσουν το νέο βασιλιά, ξεκίνησαν αυτό το πολυήμερο και επίπονο ταξίδι. Έχουν διατυπωθεί διάφορες θεωρίες για τη φύση αυτού του αστέρα (σύνοδος πλανητών, κομήτης, υπερκαινοφανής κ.α.). Αυτό που εμείς με βεβαιότητα μπορούμε να πούμε είναι ότι αυτός ο αστέρας δεν ήταν αποτέλεσμα τυχαίων φαινομένων αλλά ενεργειών καθοδηγούμενων από τον Πατέρα Θεό, όπως ήταν η εμφάνιση του αστέρα με τη γέννηση του Κυρίου, η επανεμφάνισή του στους μάγους μετά την αναχώρησή τους από το βασιλιά Ηρώδη και η οδηγός πορεία του, μέχρι πάνω από το σπίτι που ήταν ο γεννηθείς Χριστός.

Δηλαδή ο Θεός ενεργεί με θαυμαστά σημεία, σε ανθρώπους που βλέπει ότι έχουν πίστη στη μέγιστη επαγγελία της ενανθρώπισης του Υιού Του και Σωτήρα Ιησού Χριστού και θέλουν με όλη τους τη καρδιά να Τον γνωρίσουν και να Τον ακολουθήσουν. Αυτή η πίστη βασίζεται στο γραμμένο λόγο του Θεού, την Αγία Γραφή, αλλά δεν αρκεί να έχει κάποιος μόνο μία νοητική γνώση για τον Κύριο και το έργο Του μελετώντας το λόγο, αλλά να εκζητήσει τον Κύριο προσευχόμενος ένθερμα, ώστε να Τον γνωρίσει σαν προσωπικό του σωτήρα. Ο ίδιος ο Κύριος αναφέρει σχετικά, απευθυνόμενος σε κάποιους Ιουδαίους: «Ερευνάτε τας γραφάς, διότι σεις νομίζετε ότι εν αυταίς έχετε ζωήν αιώνιον• και εκείναι είναι αι μαρτυρούσαι περί εμού•  πλην δεν θέλετε να έλθητε προς εμέ, διά να έχητε ζωήν» (Ιωάννης, ε΄:39,40). Επίσης χαρακτηριστικό παράδειγμα ανώφελης γνώσης του λόγου του Θεού, είναι αυτή που είχαν οι αρχιερείς και γραμματείς στους οποίους απευθύνθηκαν οι μάγοι. Γνώριζαν βάσει του λόγου πού γεννιέται ο Χριστός αλλά κανένας τους δεν ενδιαφέρθηκε να πάει με τους μάγους να Τον βρει και να Τον προσκυνήσει. Αντίστοιχα το να γιορτάζει κάποιος τα Χριστούγεννα, χωρίς να έχει γνωρίσει τον Ιησού Χριστό σαν προσωπικό του σωτήρα από τη δουλεία στην αμαρτία και ακόμη χειρότερα χωρίς να πιστεύει ότι ο Ιησούς Χριστός είναι  ο Υιός του Θεού που γεννήθηκε από την παρθένο Μαρία, είναι γεγονός άνευ ουσίας.

Η εορτή των Χριστουγέννων θα αποκτήσει νόημα, όταν αποτελέσει αφορμή εκζήτησης του Κυρίου για όποιον δεν Τον έχει γνωρίσει σαν προσωπικό του σωτήρα. Όποιος κάνει αυτό το βήμα θα γνωρίσει την αλήθεια της υπόσχεσης του Κυρίου, ‘Ιδού, ίσταμαι εις την θύραν και κρούω• εάν τις ακούση της φωνής μου και ανοίξη την θύραν, θέλω εισέλθει προς αυτόν και θέλω δειπνήσει μετ' αυτού και αυτός μετ' εμού’ (Αποκάλυψις,γ΄:20), ο δε Πατέρας Θεός θα τον αναγεννήσει και θα αρχίσει να εορτάζει ουσιαστικά τα προσωπικά του Χριστούγεννα.

Συνοψίζοντας λέμε ότι το έργο του άστρου των Χριστουγέννων που οδήγησε τους μάγους στο Χριστό, το εκτελούν σήμερα, αφενός όλοι όσοι έχουν τον Ιησού Χριστό γεννημένο και σε πρώτη θέση μέσα στην καρδιά τους, με αποτέλεσμα η ζωή τους να είναι το φως Του μέσα στο σκοτάδι της αμαρτίας και αφετέρου ο γραπτός λόγος του Θεού, η Αγία Γραφή. Ας μη θεωρεί κανείς ότι η Αγία Γραφή ήταν μόνο για τότε, ούτε να την έχει ξεχασμένη σε ένα ράφι στο σπίτι του, αλλά να την ανοίξει και να την μελετάει, ζητώντας από τον Ιησού Χριστό να τον βεβαιώσει ότι είναι ζωντανός και  αληθινός.  O Κύριος,  σαν αστέρας ‘λαμπρός και  ορθρινός’ θα λάμψει με το φως Του, ενεργώντας στην προσωπική του ζωή έργο σωτηρίας ‘διά λουτρού παλιγγενεσίας και ανακαινίσεως του Αγίου Πνεύματος’ (Τίτον, γ΄:5). Αμήν.

 

 

«Διότι τόσον ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε έδωκε τον Υιόν αυτού τον μονογενή, δια να μη απολεσθή πας ο πιστεύων εις αυτόν, αλλά να έχη ζωήν αιώνιον» (Ιωάννης,γ΄:16).


Το παραπάνω εδάφιο είναι ένα από τα γνωστότερα του Ευαγγελίου και αποτελεί μέρος της συνομιλίας του Κυρίου Ιησού Χριστού με άρχοντα των Ιουδαίων, τον Φαρισαίο Νικόδημο, όταν αυτός πήγε μια νύχτα να μιλήσει μαζί Του. Αρχικά ο Νικόδημος είπε στον Κύριο: ‘Ραββί, εξεύρομεν ότι από Θεού ήλθες διδάσκαλος• διότι ουδείς δύναται να κάμνη τα σημεία ταύτα, τα οποία συ κάμνεις, εάν δεν ήναι ο Θεός μετ' αυτού’. Ο Κύριος του απάντησε: ‘Αληθώς, αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή άνωθεν, δεν δύναται να ίδη την βασιλείαν του Θεού’, ο δε Νικόδημος ρώτησε: ‘Πως δύναται άνθρωπος να γεννηθή γέρων ων; μήποτε δύναται να εισέλθη δευτέραν φοράν εις την κοιλίαν της μητρός αυτού και να γεννηθή;’. Ο Κύριος διευκρίνισε λέγοντας:Αληθώς, αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή εξ ύδατος και Πνεύματος, δεν δύναται να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού. Το γεγεννημένον εκ της σαρκός είναι σαρξ και το γεγεννημένον εκ του Πνεύματος είναι πνεύμα…’ και ο Νικόδημος ξαναρώτησε: ‘Πως δύνανται να γείνωσι ταύτα;’. Ο Κύριος απάντησε και μεταξύ των άλλων είπε: ‘… καθώς ο Μωϋσής ύψωσε τον όφιν εν τη ερήμω, ούτω πρέπει να υψωθή ο Υιός του ανθρώπου, διά να μη απολεσθή πας ο πιστεύων εις αυτόν, αλλά να έχη ζωήν αιώνιον. Διότι τόσον ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε έδωκε τον Υιόν αυτού τον μονογενή..’(Ιωάννης, γ΄:14-16), παρομοιάζοντας τη σωτηρία του ανθρώπου μέσω της πίστης στον σταυρωμένο και αναστημένο Ιησού Χριστό,  με τη θεραπεία των δαγκωμένων από φίδια Ισραηλιτών, που ελάμβαναν όταν έβλεπαν στο χάλκινο φίδι το οποίο έκανε και ύψωσε πάνω σε ξύλο με εντολή Θεού, ο Μωυσής (Αριθμοί, κα΄: 8,9).

Συνεπώς δεν ήρθε να κρίνει τον κόσμο ο Κύριος, αλλά να τον σώσει. Ήρθε να ζήσει μια ζωή αγία ευεργετώντας όλους τους καταδυναστευμένους  από τον διάβολο, να κηρύξει το ευαγγέλιο  της Βασιλείας του Θεού και να πληρώσει σαν αναμάρτητος που ήταν, για  τις αμαρτίες όλων  των ανθρώπων, με τη θυσία Του πάνω στο σταυρό του Γολγοθά.  Βέβαια ο Κύριος σεβόμενος την ελευθερία κάθε ανθρώπου, μόνο όσους πιστεύουν σ’ Αυτόν και τον επικαλούνται στη ζωή τους, τους καθαρίζει με το άγιο αίμα της θυσίας Του. Αυτούς ο Πατέρας Θεός τους αναγεννάει δια του λόγου Του (Α΄ Πέτρου, α΄:23) και δια του Αγίου Πνεύματος και τους κάνει παιδιά Του. Δηλαδή μορφώνει ένα νέο πνεύμα στη ψυχή του πιστού ανθρώπου σύμφωνα με τον δικό Του χαρακτήρα, που μπορεί να νικά πάθη, κακές επιθυμίες και γενικά τα διάφορα έργα της σαρκός που κυριεύουν τον άνθρωπο και να ζει μια νέα ζωή  με κύριο γνώρισμα, τον καρπό του Αγίου Πνεύματος (Γαλάτες, ε΄:19-26).

Ένα χαρακτηριστικό γραφικό παράδειγμα αναγέννησης είναι αυτό του αποστόλου Παύλου. Ο απόστολος Παύλος πριν γνωρίσει τον Χριστό, ήταν  διώκτης των ανθρώπων του Θεού, των χριστιανών, χάριν της θρησκείας του και του φανατισμού που αυτή του είχε επιβάλλει. Ο θρησκευτικός φανατισμός δεν αφήνει περιθώρια στον άνθρωπο να καταλάβει ποιο είναι το θέλημα του Θεού, παρά αισθάνεται ότι πρέπει να προστατεύει τα ήθη και έθιμα της θρησκείας του, βλέποντας τους άλλους σαν αιρετικούς. Έτσι αντιμετώπιζε ο απόστολος Παύλος τους μαθητές του Κυρίου Ιησού. Όμως όταν ήρθε ο Κύριος στη ζωή του και τον αναγέννησε, τότε κατάλαβε το λάθος του, και έγινε και αυτός μαθητής και στη συνέχεια ο Κύριος τον έκανε απόστολο των εθνών, με πολύ μεγάλο έργο και καρπό.

Είναι λοιπόν φανερό ότι με την αναγέννηση, ο Πατέρας Θεός ανοίγει τα πνευματικά μάτια του ανθρώπου και τότε βλέπει διαφορετικά την καθημερινότητα. Ο σκοπός της ζωής αλλάζει και πρωταρχική επιδίωξη του αναγεννημένου ανθρώπου είναι να κάνει το θέλημα του Πατέρα Θεού. Σύμφωνα με αυτό θα πρέπει ο αναγεννημένος πιστός να ‘θάψει τον παλιό άνθρωπο’ βαπτιζόμενος στο νερό, να βαπτισθεί στο Άγιο Πνεύμα και να πληρώνεται σε όλη την επίγεια ζωή του με Αυτό, ώστε να αγωνιστεί επιτυχώς τον καλό αγώνα, να διατηρήσει τη πίστη μέχρι τέλους και να εισέλθει ένδοξα στην ουράνια Βασιλεία (Πράξεις, β΄:38,39).

Αυτό διότι υπάρχει ‘ο πλανών την οικουμένην όλην και κατήγορος των αδελφών ημών’, ο λεγόμενος διάβολος που μαζί με τους αγγέλους του, αγωνίζονται να πλανήσουν κάθε αναγεννημένο πιστό, ώστε να μολύνουν την πίστη του και να τον κάνουν πάλι δούλο της αμαρτίας. Γι’ αυτό κάθε παιδί του Θεού καλείται με τη νέα ζωή του, να δείξει ότι η αγάπη είναι αμφίδρομη. Δηλαδή πρώτα φανερώνεται η αγάπη του Θεού προς τον άνθρωπο με τη συγχώρηση των αμαρτιών του  και την αναγέννηση, αλλά στη συνέχεια, όπως είναι δίκαιο, ο ευεργετημένος άνθρωπος καλείται να δείξει και αυτός την αγάπη του  προς τον Θεό, φυλάσσοντας  τις εντολές Του (Ιωάννης,ιδ΄:15). Για να συμβαίνει αυτό θα πρέπει η αγάπη του ανθρώπου προς τον Θεό να κατέχει την πρώτη θέση στην καρδιά του. Αλλιώς θα δημιουργηθούν προβλήματα, με άσχημες επιπλοκές. Για παράδειγμα, αν κάποιος αγαπάει την οικογένειά του ή την δουλειά του, περισσότερο από τον Ιησού Χριστό, τότε θα αδιαφορήσει για τα πνευματικά, όπως οι καλεσμένοι της παραβολής του μεγάλου δείπνου, αδιαφόρησαν στην πρόσκληση του οικοδεσπότη εξαιτίας επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων (Λουκάς, ιδ:16-24).

Επίσης πρέπει να πούμε ότι η  αγάπη μας στον Κύριο δοκιμάζεται και από φόβους, που ναι μεν είναι βάσιμοι κατά τα ανθρώπινα δεδομένα αλλά όχι κατά Θεό.  Για παράδειγμα οι μαθητές δοκιμάστηκαν όταν προστέθηκε σε αυτούς ένας πρώην διώκτης, ο απόστολος Παύλος, γιατί δεν πίστευαν ότι είναι μαθητής και όλοι τον φοβόταν, μέχρι που ο Βαρνάβας τους ενημέρωσε  για το πώς ο Κύριος τον επισκέφθηκε και τον άλλαξε. Η αγάπη μας προς αυτούς που θα φέρει ο Ιησούς Χριστός στην εκκλησία Του, πρέπει να είναι ένθερμη και να μην απορρίπτουμε, ούτε να φοβόμαστε κανέναν. Στην εκκλησία του Χριστού χωράνε όλοι όσοι έχουν ειλικρινά μετανοήσει και πιστέψει στον Ιησού Χριστό, άσχετα με το παρελθόν τους. Ενεργώντας έτσι κάθε παιδί του Θεού, θα αποτελεί και αυτό μέσο φανέρωσης της αγάπης του Θεού, μιας και θα εκπληρώνει την αποστολή του σαν ‘φως του κόσμου’.

Τέλος αναφέρουμε ότι η αγάπη του Θεού φανερώνεται και με την απάντηση εκ μέρους Του σε αιτήματά μας, που είναι σύμφωνα με το θέλημά Του. Αφού ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός μας λέει: ‘αιτείτε και θα σας δοθεί’ (Ματθαίος, ζ΄:7), θα δώσει απάντηση ο ίδιος. Όταν ο άνθρωπος έρχεται σε αδυναμία στο να λάβει από μόνος του κάτι, τότε στρέφεται προς τον Θεό και στην αδυναμία του ανθρώπου η δύναμη του Θεού θα φανεί τέλεια, είτε με θετική είτε με αρνητική απάντηση στο αίτημά του ( Β΄ Κορινθίους, ιβ΄:7-10).

Συνοψίζοντας λέμε ότι η αγάπη του Θεού προς τον κόσμο, βασικά φανερώθηκε με την έλευση, το έργο, τη θυσία και την ανάσταση του Υιού Του Ιησού Χριστού και στη συνέχεια με την έλευση του Αγίου Πνεύματος. Μέσω αυτών, μπορεί κάθε άνθρωπος που πιστεύει, να γίνει κοινωνός θείας φύσεως με την αναγέννηση και τη βάπτιση στο Άγιο Πνεύμα και να λάβει και να εργάζεται τη σωτηρία της ψυχής του, εκτελώντας το θέλημα του Θεού στη ζωή του. Ο Κύριος υποσχέθηκε ότι εφόσον εξακολουθούμε να Τον ζητάμε, θα είναι μαζί μας σε όλο μας το βίο (Ματθαίος, κη΄:20). Γι’ αυτό μας προτρέπει λέγοντας: ‘Μείνατε εν εμοί, και εγώ εν υμίν’ (Ιωάννης, ιε΄:4). Εμείς ας μένουμε στην αγάπη Του, ζώντας  καθώς Εκείνος θέλει. Αμήν!

 

 

«Και αφού εκήρυξαν το ευαγγέλιον εν τη πόλει εκείνη και εμαθήτευσαν ικανούς, υπέστρεψαν εις την Λύστραν και Ικόνιον και Αντιόχειαν επιστηρίζοντες τας ψυχάς των μαθητών, προτρέποντες να εμμένωσιν εις την πίστην, και διδάσκοντες ότι δια πολλών θλίψεων πρέπει να εισέλθωμεν εις την βασιλείαν του Θεού» (Πράξεις, ιδ΄:21,22)

Οι απόστολοι Παύλος και Βαρνάβας, ήταν σταλμένοι από τον Θεό να κηρύξουν το ευαγγέλιο του Χριστού στα έθνη, ο δε αναστημένος Ιησούς Χριστός, συμμαρτυρούσε στον λόγο τους με τα επακολουθούντα θαύματα. Στην πρώτη αποστολική περιοδεία τους, ενώ ήταν σε μια πόλη της Μικράς Ασίας, στη Λύστρα, ο απόστολος Παύλος μιλούσε το λόγο του Θεού, όταν είδε ένα άνθρωπο χωλό εκ γενετής  που τον άκουγε. Ο Παύλος διέκρινε ότι είχε πίστη για να σωθεί και του είπε να σηκωθεί και να περπατήσει, όπως και έγινε. Οι όχλοι που είδαν το θαύμα, τους πέρασαν για τους θεούς Δία και Ερμή, που πήραν μορφή ανθρώπων και ο ιερέας του ναού του Δία, έφερε ταύρους και στέμματα και ήθελε να προσφέρει θυσία. Οι απόστολοι Παύλος και Βαρνάβας αντέδρασαν έντονα και μόλις  που τους σταμάτησαν, λέγοντάς τους ότι και αυτοί είναι άνθρωποι ομοιοπαθείς με αυτούς και τους πρότρεψαν να επιστρέψουν προς τον ζωντανό Θεό που έφτιαξε τον ουρανό, τη Γη και τη θάλασσα και τα πάντα. Στη συνέχεια ήλθαν στη Λύστρα, οι Ιουδαίοι από την Αντιόχεια και το Ικόνιο, που δίωκαν τους αποστόλους και έπεισαν τους όχλους ώστε λιθοβόλησαν τον Παύλο και μετά τον έσυραν και τον άφησαν έξω από την πόλη νομίζοντας ότι πέθανε. Όμως ο Κύριος τον ζωοποίησε, και όταν  πήγαν κοντά του οι μαθητές, αυτός μόνος του σηκώθηκε, μπήκε στην πόλη και την επόμενη μέρα πήγε με τον Βαρνάβα στην Δέρβη. Εκεί κήρυξαν το ευαγγέλιο, μαθήτευσαν αρκετούς και επέστρεψαν στη Λύστρα, στο Ικόνιο και στην Αντιόχεια, στηρίζοντες τις ψυχές των μαθητών, προτρέποντες να μένουν στην πίστη και διδάσκοντες ότι με πολλές θλίψεις πρέπει να μπούμε στη βασιλεία του Θεού (Πράξεις, ιδ΄:8-22).

Αυτό που διαπιστώνουμε από αυτή την ιστορία είναι ότι όταν ο Θεός κάνει κάποιο θαύμα μέσω κάποιου δούλου Του και ένας άνθρωπος γίνει υγιής από ανίατη ανθρωπίνως ασθένεια, οι όχλοι δεν συμπεριφέρονται σωστά. Από τη μία προσπαθούν να ρίξουν σε υπερηφάνεια τους ανθρώπους του Θεού θεοποιώντας τους και από την άλλη όταν οι άνθρωποί του Θεού δεν πέφτουν στην παγίδα αυτή, αλλάζουν στάση, πειθόμενοι εύκολα σε  ανθρώπους του πονηρού και φθάνουν να θέλουν να τους θανατώσουν, ξεχνώντας το θαύμα που συνέβη μέσω αυτών. Από την άλλη πλευρά, ο άνθρωπός του Θεού, ο απόστολος Παύλος αν και λιθοβολήθηκε, δεν τα έβαλε με τον Θεό για την δοκιμασία που του ήρθε, ούτε παράτησε την αποστολή που του είχε αναθέσει ο Κύριος, να ευαγγελίσει τα έθνη. Έμεινε σταθερός στην πίστη και στον αγώνα, έχοντας λάβει σοβαρά υπόψη του τη σχέση του με τον Κύριο και εκτιμώντας σωστά τις θαυμαστές ενέργειες Του στη ζωή του, όπως αυτή που είχε πρόσφατη,  μετά το λιθοβολισμό και τη διαπόμπευσή του, να σηκωθεί και να συνεχίσει το ευαγγελιστικό έργο. Μπορεί να ήταν σκληρή η δοκιμασία, όμως ο Θεός δεν επέτρεψε να πεθάνει από αυτή, αλλά έκανε έκβαση θεραπεύοντάς τον, γιατί είχε ακόμη πολύ έργο να κάνει μαζί του.

Αν λοιπόν ο απόστολος Παύλος, άντεξε σε τέτοια δοκιμασία, όπως και σε πολλές άλλες, πόσο μάλλον εμείς που δεν έχουμε τόσο σκληρές δοκιμασίες, πρέπει να μείνουμε στον αγώνα της πίστης μέχρι τέλους. Σήμερα ο κόσμος «λιθοβολεί» τα παιδιά του Θεού με βλάσφημα λόγια, με συκοφαντίες, με αδικία και διωγμούς, χωρίς απαραίτητα να υπάρχει υπαιτιότητα αλλά λόγω συμφερόντων και της κακίας των ανθρώπων. Μπορεί κάποιο παιδί του Θεού να πληγωθεί είτε από τα λόγια και τις ενέργειες των ανθρώπων του κόσμου   είτε από ενέργειες δικές του που είναι αποτέλεσμα δελεασμού από το κοσμικό φρόνημα. Γι’ αυτό η αναγεννημένη και διοικούμενη από το Άγιο Πνεύμα εκκλησία του Χριστού, λειτουργεί σαν πνευματικό σχολείο και νοσοκομείο έτσι ώστε κάθε αναγεννημένος χριστιανός να διδάσκεται την υγιαίνουσα διδασκαλία του λόγου του Θεού, από τους ανθρώπους που έχει θέσει για το σκοπό αυτό ο Κύριος (Εφεσίους,δ:11-16), αλλά και να θεραπεύεται και να επιστρέφει στον καλό αγώνα μετά από πνευματικές πτώσεις και ασθένειες. Συνεπώς οι λειτουργοί της εκκλησίας του Κυρίου που έχουν στόχο όπως ο απόστολος Παύλος να μιμούνται τον αρχηγό τους (Α΄ Κορινθίους,ια΄:1), τρέχουν και σηκώνουν τον πληγωμένο αδελφό τους και φροντίζουν να τον περιθάλψουν και να τον σκεπάσουν με την αγάπη τους. Είναι πρόθυμοι για υπηρεσία και κινούνται με αγάπη προς τον πλησίον γενικά και κυρίως για τα εν Χριστώ αδέλφια τους, εφαρμόζοντας το γραμμένο: «Αλλήλων τα βάρη βαστάζετε, και ούτως εκπληρώσατε τον νόμον του Χριστού» (Γαλάτας, ς΄:2). Όπως στη σχετική παραβολή, ο καλός Σαμαρείτης σήκωσε εκείνο τον πληγωμένο και μισοπεθαμένο άνθρωπο, του φρόντισε τις πληγές και επιμελήθηκε για τη διαμονή του σε ξενοδοχείο, έτσι και οι λειτουργοί  της εκκλησίας του Θεού σήμερα πρέπει να ενεργούν παρόμοια για να επιτελούν σωστά, προς δόξα Θεού, το λειτούργημά τους.

Οι απόστολοι είπαν στους μαθητές ότι δια πολλών θλίψεων πρέπει να μπούμε στη βασιλεία του Θεού. Εδώ το ‘πρέπει’ δείχνει ότι ο δρόμος προς τον ουρανό δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα αλλά με κακουχίες που θα έρθουν όταν ο Κύριος επιτρέψει στη ζωή μας. Ο ίδιος ο Κύριος είπε: «.. στενή είναι η πύλη, και τεθλιμμένη η οδός η φέρουσα εις την ζωήν, και ολίγοι είναι οι ευρίσκοντες αυτήν» (Ματθαίος,ζ΄:14). Μέσα στο σχέδιο του Θεού είναι και η δοκιμασία που επιτρέπει, η οποία θα μας φέρει λύπη για κάποιο χρονικό διάστημα αλλά όταν την υπομένουμε μένοντας στο θέλημα του Θεού, θα έχουμε ειρήνη και ευλογία από τον Θεό. Μέσα από την δοκιμασία ο Θεός θέλει να μας κάνει γνήσια παιδιά Του, για να φέρουμε καρπό, ο οποίος σε ατομικό επίπεδο είναι η αύξησή μας σε ειρήνη, δικαιοσύνη και γενικά στον καρπό του Αγίου Πνεύματος και σε εκκλησιαστικό η συνέργειά μας στη σωτηρία και άλλων ανθρώπων (Γαλάτας,ε΄:22,23,Εβραίους, ιβ΄:3-11). Για το λόγο αυτό ‘καυχώμεθα εις τας θλίψεις∙ γινώσκοντες ότι η θλίψις εργάζεται υπομονήν, η δε υπομονή δοκιμήν, η δε δοκιμή ελπίδα, η δε ελπίς δεν καταισχύνη, διότι η αγάπη του Θεού είναι εκκεχυμένη εν ταις καρδίαις ημών δια Πνεύματος Αγίου του δοθέντος εις ημάς'(Ρωμαίους,ε΄:3-5). Δηλαδή τελικά η θλίψη εργάζεται ελπίδα στον Θεό που δεν ντροπιάζει, γιατί ο Θεός δεν θα μας αφήσει να δοκιμαστούμε παραπάνω από τη δύναμή μας αλλά θα ενεργήσει έτσι ώστε να μπορούμε να την υποφέρουμε (Α΄ Κορινθίους,ι΄:13).

Συνοψίζοντας λέμε  ότι οι θλίψεις στη χριστιανική μας πορεία είναι απαραίτητες. Μέσα στη θλίψη ο χριστιανός γνωρίζει ότι δεν είναι μόνος, αλλά έχει τον Κύριο μαζί του. Αν υπομένουμε τη θλίψη και δεν αποκάμουμε, να ξέρουμε ότι θα θερίσουμε τον καρπό της στον κατάλληλο καιρό. Επί πλέον να μη ξεχνάμε ότι θλίψη είναι προσωρινή ενώ ο καρπός της αιώνιος, σύμφωνα με το γραμμένο:«Διότι η προσωρινή ελαφρά θλίψις ημών εργάζεται εις ημάς, καθ’ υπερβολήν εις υπερβολήν αιώνιον βάρος δόξης∙ επειδή ημείς δεν ενατενίζομεν εις τα βλεπόμενα, αλλ’ εις τα μη βλεπόμενα∙ διότι τα βλεπόμενα είναι πρόσκαιρα, τα δε μη βλεπόμενα αιώνια» (Β΄ Κορνιθίους, δ΄:17-18).  Αμήν!

 
Περισσότερα Άρθρα...

Εγώ είμαι το Α και το Ω, αρχή και τέλος, λέγει ο Κύριος, ο ων και ο ην και ο ερχόμενος, ο παντοκράτωρ. (Αποκάλυψις Ιωάννου α' 08)