Μενού

Φόρμα Σύνδεσης



Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;

Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;
 
Αρχική σελίδα Η υπακοή στο λόγο του Θεού
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

«Δεν θέλει εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών πας ο λέγων προς εμέ, Κύριε, Κύριε∙ αλλ’ ο πράττων το θέλημα του Πατρός μου του εν τοις ουρανοίς. Πολλοί θέλουσιν ειπεί προς εμέ εν εκείνη τη ημέρα, Κύριε, Κύριε, δεν προεφητεύσαμεν εν τω ονόματί σου, και εν τω ονόματί σου εξεβάλομεν δαιμόνια, και εν τω ονόματί σου εκάμομεν θαύματα πολλά; Και τότε θέλω ομολογήσει προς αυτούς, Ότι ποτέ δεν σας εγνώρισα∙ φεύγετε απ’ εμού οι εργαζόμενοι την ανομίαν» (Ματθαίος,ζ΄:21-23).

Σε αυτά τα εδάφια, ο Κύριος δίνει προτεραιότητα στην έμπρακτη υπακοή στο λόγο του Θεού παρά στο χάρισμα που δίνει Αυτός στον πιστό άνθρωπο.Το χάρισμα δεν σώζει τον άνθρωπο, αλλά αντίθετα αν αυτό αποτελέσει πηγή υπερηφάνειας, οδηγεί τον πιστό άνθρωπο που το έχει, στην ανομία και τελικά, αν δεν μετανοήσει, στην αιώνια καταδίκη.
Ο Κύριος Ιησούς πρώτος έδωσε το παράδειγμα πρώτα στο να εκτελεί το λόγο του Θεού και μετά να διδάσκει (Πράξεις, α΄:1). Ο ίδιος ο Κύριος μας αναφέρει χαρακτηριστικά:
‘Το εμόν φαγητόν είναι να πράττω το θέλημα του πέμψαντός με, και να τελειώσω το έργον αυτού’ (Ιωάννης, δ΄:34). Το έργο του Ουράνιου Πατέρα ήταν η σωτηρία κάθε ανθρώπου από την καταδυναστεία της αμαρτίας και του διαβόλου.  Αυτό το έργο ο Κύριος μας το έκανε τέλεια, διότι ενώ δεν έκανε ο ίδιος αμαρτία, πλήρωσε για τις αμαρτίες μας χύνοντας το Άγιο Του αίμα πάνω στο Σταυρό του Γολγοθά, έτσι ώστε να ζούμε στη δικαιοσύνη και να είμαστε απελευθερωμένοι από αμαρτίες (Α΄ Πέτρου, β΄:22-24).
Έτσι το πρώτο έργο που φανερώνει υπακοή στο λόγο του Θεού είναι η πίστη στον Ιησού Χριστό σαν Υιό του Θεού και μοναδικό σωτήρα του ανθρώπου. Κάθε άνθρωπο που θα κάνει αυτό το έργο, ο Πατέρας Θεός τον
‘γεννάει άνωθεν’ και του δίνει την εξουσία να γίνει παιδί Θεού (Ιωάννης, α΄:12,13).   Αφού κάνει ο πιστός άνθρωπος αυτό το βασικό έργο, αρχίζει από κει και πέρα ο ισόβιος καλός αγώνας του, που χαρακτηρίζεται από έργα από τη μια της απόρριψης του κακού και από την άλλη της πνευματικής αύξησης του. Διαβάζουμε σχετικά: ‘Απορρίψαντες λοιπόν πάσαν κακίαν και πάντα δόλον και υποκρίσεις και φθόνους και πάσας καταλαλιάς, επιποθήσατε ως νεογέννητα βρέφη το λογικόν άδολον γάλα, διά να αυξηθήτε δι' αυτού, επειδή εγεύθητε ότι αγαθός ο Κύριος' (Α΄ Πέτρου, β΄:1-3).
Το
‘λογικόν άδολον γάλα’ αλλά και γενικότερα η πνευματική τροφή του αναγεννημένου χριστιανού είναι ο γραμμένος λόγος του Θεού με τον οποίο πρέπει να τρέφεται καθημερινά ο χριστιανός, αν θέλει να τερματίσει νικηφόρα τον καλό αυτό αγώνα (Ματθαίος, δ:4).
Στο θέμα της τήρησης των εντολών του λόγου του Θεού, ένας από τους γραμματείς ρώτησε τον Κύριο:
‘ποια από όλες είναι η πρώτη εντολή;’ και ο Κύριος του είπε: ‘πρώτη πασών των εντολών είναι, Άκουε Ισραήλ∙ Κύριος ο Θεός ημών είναι εις Κύριος. Και θέλεις αγαπά Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου, και εξ όλης της ψυχής σου, και εξ όλης της διανοίας σου, και εξ όλης της δυνάμεώς σου’ αύτη είναι η πρώτη εντολή. Και δευτέρα ομοία αύτη, ‘Θέλεις αγαπά τον πλησίον σου ως σεαυτόν’ Μεγαλητέρα τούτων άλλη εντολή δεν είναι' (Μάρκος,ιβ΄:28-31).
Οπότε, το πρώτο μέλημα του χριστιανού είναι η αγάπη προς τον Θεό και δεύτερο στη σειρά είναι η αγάπη προς τον πλησίον. Για το πώς θα επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι ο Κύριος μας λέει:‘
Εγώ είμαι η άμπελος, σεις τα κλήματα∙ ο μένων εν εμοί και εγώ εν αυτώ, ούτος φέρει καρπόν πολύν∙ διότι χωρίς εμού δεν δύνασθε να κάμητε ουδέν.… Εάν μείνητε εν εμοί, και οι λόγοι μου μείνωσιν εν υμίν, θέλετε ζητεί ό,τι αν θέλητε, και θέλει γείνει εις εσας. Εν τούτω δοξάζεται ο Πατήρ μου, εις το να φέρητε καρπόν πολύν∙ και ούτω θέλετε είσθε μαθηταί μου’ (Ιωάννης,ιε΄:5,7,8). Ο δε καρπός που πρέπει να φέρει ο χριστιανός για να είναι γνήσιος μαθητής του Κυρίου, είναι ο καρπός του Αγίου Πνεύματος και αυτός είναι ‘αγάπη, χαρά ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθοσύνη, πίστις, πραότης, εγκράτεια’ (Γαλάτας, ε΄:22).

Αν θέλουμε συνεπώς να έχουμε πνευματική καρποφορία η υπακοή στις εντολές του Κυρίου είναι μονόδρομος.  Ο Κύριος, στα κεφάλαια 5ο , 6ο και 7ο  του κατά Ματθαίο Ευαγγελίου,  αναφέρει εντολές που χαρακτηρίζονται ως ‘το καταστατικό’ στη ζωή του χριστιανού. Βέβαια ισχύει το γεγραμμένοΌλη η γραφή είναι θεόπνευστος, και ωφέλιμος προς διδασκαλίαν, προς έλεγχον,  προς  επανόρθωσιν, προς εκπαίδευσιν την μετά της δικαιοσύνης∙ διά να ήναι τέλειος ο άνθρωπος του Θεού, ητοιμασμένος εις παν έργον αγαθόν’(Β΄ Τιμόθεον,γ΄:16-17), όμως σ’ αυτά τα κεφάλαια φαίνεται η ανωτερότητα των εντολών της Καινής Διαθήκης συγκριτικά με τις αντίστοιχες της Παλαιάς.
Βέβαια και στο καθεστώς της Παλαιάς Διαθήκης, ο Θεός τόνιζε την υπακοή στο λόγο Του. Διαβάζουμε σχετικά
‘… ιδού, η υποταγή είναι καλητέρα παρά τη θυσίαν∙ η υπακοή, παρά το πάχος των κριών∙ διότι η απείθεια είναι καθώς το αμάρτημα της μαγείας∙ και το πείσμα, καθώς η ασέβεια και ειδωλολατρεία(Α΄Σαμουήλ,ιε΄:22-23).
Τα συγκεκριμένα εδάφια, είναι τα λόγια του Σαμουήλ προς τον βασιλιά Σαούλ, ο οποίος Σαούλ δεν υπάκουσε στο λόγο του Θεού. Ο Θεός είχε εκλέξει τον Σαούλ βασιλιά του λαού Ισραήλ, όμως ενώ ξεκίνησε ταπεινά στη συνέχεια ως βασιλιάς δεν έκανε το θέλημα του Θεού και ο Κύριος τον απέρριψε από του να είναι βασιλιάς.
Τέλος αναφέρουμε μερικές εντολές του Κυρίου που αναφέρονται σε βασικές ανάγκες πνευματικής επιβίωσης των πιστών όπως της προσευχής:
«…Προσεύχεσθε δια να μη εισέλθητε εις πειρασμόν» (Λουκάς, κβ΄:40), της πίστης και της συγχώρεσης: «Δια τούτο σας λέγω, Πάντα όσα προσευχόμενοι ζητείτε, πιστεύετε ότι λαμβάνετε, και θέλει γείνει εις εσάς. Και όταν ίστασθε προσευχόμενοι, συγχωρείτε, εάν έχητε τι κατά τινός, δια να συγχωρήση εις εσάς και ο Πατήρ σας ο εν τοις ουρανοίς τα αμαρτήματά σας. Αλλ’ εάν σεις δεν συγχωρήτε, ουδέ ο Πατήρ σας ο εν τοις ουρανοίς θέλει συγχωρήσει τα αμαρτήματά σας» (Μάρκος, ια΄:24-26) και της φιλαδελφίας: «Αύτη είναι η εντολή μου, να αγαπάτε αλλήλους , καθώς σας ηγάπησα» (Ιωάννης,ιε΄:12).

Ο Θεός είναι αγαθός και μας αγαπάει. Έδωσε τον μονογενή Του Υιό για τη σωτηρία μας έτσι ώστε να γίνουμε εμείς παιδιά δικά Του. Το έργο και οι εντολές του Κυρίου  περιλαμβάνονται μέσα στο ευαγγέλιό Του, την Καινή Διαθήκη. Ας διαβάζουμε λοιπόν αυτό το ευλογημένο βιβλίο, που είναι η πνευματική μας τροφή. Ας προσευχόμαστε στον Θεό και Πατέρα μας, να μας συγχωρεί, να μας αποκαλύπτει το θέλημά Του δίνοντας μας συγχρόνως δύναμη να το εκτελούμε, να κάνει σωτηρία στους οικιακούς μας  και σε όλους τους συνανθρώπους μας. Αμήν!

Εγώ είμαι το Α και το Ω, αρχή και τέλος, λέγει ο Κύριος, ο ων και ο ην και ο ερχόμενος, ο παντοκράτωρ. (Αποκάλυψις Ιωάννου α' 08)

Χριστιανισμός Live

Δημοσκόπηση

Τί πιστεύετε ότι ήταν ο Ιησούς Χριστός;
 
mod_vvisit_counterΣήμερα3735
mod_vvisit_counterΕχτές2063
mod_vvisit_counterΑυτή την βδομάδα14345
mod_vvisit_counterΤην προηγούμενη εβδομάδα20353
mod_vvisit_counterΑυτό τον μήνα49144
mod_vvisit_counterΤον προηγούμενο μήνα84277
mod_vvisit_counterΟλές τις ημέρες3292029

We have: 256 guests online
Η IP: 18.191.189.140
Mozilla 5.0, 
Σήμερα : Απρ 20, 2024